شناسهٔ خبر: 36851448 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتدال | لینک خبر

مبادله زندانیان ایرانی و آمریکایی/ تصاویر

مسعود سلیمانی استاد و پژوهشگر ایرانی پس از حدود یکسال بازداشت غیرقانونی در آمریکا لحظاتی پیش آزاد و در سوئیس تحویل مقامات ایرانی شد. ظریف با سفر به زوریخ سوئیس، مسعود سلیمانی شهروند ایرانی زندانی در آمریکا را تحویل گرفت.

صاحب‌خبر -
ظریف با سفر به زوریخ سوئیس، مسعود سلیمانی شهروند ایرانی زندانی در آمریکا را تحویل گرفت.

به گزارش اعتدال، سلیمانی به اتهام نقض تحریم ها یک سال در آمریکا زندانی بود، همزمان ایران، یک شهروند آمریکایی هم آزاد شد.

وزارت خارجه گفت: در این روند با تصویب شورای عالی امنیت ملی و همکاری و موافقت نهادهای قضایی و امنیتی " ژائو ونگ " شهروند آمریکایی که به جرم جاسوسی در حال گذراندن دوران محکومیت خود در ایران بود با رافت اسلامی آزاد و تحویل مقامات سوئیسی برای بازگشت به آمریکا شد.


کاخ سفید آزادی «ژیو وانگ» در ایران را تایید کرد

منابع آمریکایی اعلام کردند که کاخ سفید در بیانیه ای آزادی «ژیو وانگ»، شهروند این کشور که در ایران به جرم جاسوسی در زندان بود را تایید کرد.

وانگ از اوت سال ۲۰۱۶ در ایران و به جرم جاسوسی به ۱۰ سال حبس محکوم شده بود.

مبادله زندانیان ایرانی و آمریکایی/ تصاویر

واکنش ظریف به آزادی «مسعود سلیمانی»

وزیر امور خارجه از آزادی دکتر «مسعود سلیمانی» پزشک ایرانی از زندان آمریکا خبر داد. ظریف در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: «خوشحالم که پروفسور مسعود سلیمانی و آقای "ژیو وانگ" به زودی به خانواده‌های خود ملحق خواهند شد. از کسانی که در این امر شریک بودند، مخصوصا دولت سوئیس، بسیار متشکرم».

مبادله زندانیان ایرانی و آمریکایی/ تصاویر

نظر شما