شناسهٔ خبر: 36843323 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

الحاق ناوشکن و رونمایی از پهپاد سيمرغ

در حراست از مرزهای آبی تعارف نداریم

خبرگزاری صداوسیما

امیر دریادار سیاری: دشمن می‌داند که ما در منطقه اقتدار داریم و برای حراست از مرزهای آبی با کسی تعارف نداریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز سیستان و بلوچستان،  یک فروند ناوشکن به منطقه سوم نبوت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنارک ملحق شد.
معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز در مراسم الحاق این ناوشکن گفت: با هدف تقویت نیروی دریایی کشور در شمال اقیانوس هند و حضور فرامنطقه‌ای این نیرو در آب‌های بین‌المللی ، ناوشکن شهید "دریابان بایندر"به منطقه سوم نبوت نداجا در کنارک الحاق شد.

امیر دریادار حبیب الله سیاری  با بیان این که  توسعه دریا محور، حائز اهمیت است، افزود: نیروی دریایی پرچمدار توسعه سواحل مکران از بندرعباس تا پسابندر چابهار است و تا کنون زیرساخت‌هایی خوبی برای سکونت مردم، اشتغال و تولید در این سواحل  ایجاد شده است.

الحاق ناوشکن دنا، زیر دریایی فاتح و طارق به نيروي دريايي؛ بزودي
امیر دریادار سیاری همچنین گفت: در آینده‌ای نزدیک ناوشکن دنا، زیر دریایی فاتح و طارق نیز به نیروی دریایی الحاق خواهند شد.

وی افزود: برپایی  رزمایش دریایی روسیه و چین با همکاری ایران در منطقه از دیگر برنامه هایی در دست اقدام است.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: دشمن می‌داند که ما در منطقه اقتدار داریم و برای حراست از مرزهای آبی با کسی تعارف نداریم. 

رونمایی از پهپاد سيمرغ نیروی دریایی 
پهپاد نیروی دریایی ارتش با نام " سیمرغ " امروز در منطقه سوم دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندر کنارک رونمایی شد.
معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم بهره‌برداری از این پهپاد گفت: این پهپاد از نوع شاهد ۱۲۹ است و در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان به کارگیری می‌شود.
امیر دریادار سیاری افزود: پهپاد سیمرغ با مداومت پروازی ۲۴ ساعته، تا ارتفاع ۲۵ هزار پایی پرواز می‌کند و توانایی حمل ۸ موشک هوشمند سدید را نیز دارد.
وی گفت: این پهپاد مجهز به یک سامانه جنگ الکترونیک، سامانه‌های اپتیکی و دوربین‌های حرارتی و یکی از دوربرد‌ترین پهپاد‌های کشور با مسافت ۲ هزار کیلومتر است که پیش از این در اختیار نیروی هوافضای سپاه پاسداران بود.

نظر شما