شناسهٔ خبر: 36821044 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

قم| کاشت ۱۴ میلیون اصله نهال در ۴۰۲ نقطه کشور

سرپرست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: در نهضت ملی «نهال‌کاری همگانی برای ایرانی سرسبز»، در ۴۰۲ نقطه کشور، ۱۴ میلیون اصله نهال کاشته می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، خسرو شهبازی ظهر امروز در آیین نهال‌کاری همگانی برای ایران سبز در سالن جلسات تعاونی کشاورزان قم و حومه، اظهار داشت: نهضت ملی «نهال‌کاری همگانی برای ایرانی سرسبز» از قم آغازشده است و به‌زودی در سراسر کشور عملیاتی می‌شود.

سرپرست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری افزود: در نهضت ملی «نهال‌کاری همگانی برای ایرانی سرسبز»، در 402 نقطه کشور، 14 میلیون اصله نهال کاشته می‌شود.

وی بیان کرد:این درختان در 42 هزار هکتار از مساحت کشور کاشته می‌شود که با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی در پاییز این طرح شروع‌شده است.

شهبازی خاطرنشان کرد:کاشت این تعداد نهال تا اسفندماه و روز درختکاری در 31 استان دنبال می‌شود و امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های ملی بتوانیم در این طرح موفق باشیم.

وی تصریح کرد:رهبر معظم انقلاب در دو سال اخیر توجه ویژه‌ای به توسعه برنامه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری در سطح کشور داشته‌اند و صیانت از پوشش گیاهی و تبیین فرهنگ منابع طبیعی را مورد تأکید قرار دادند.

سرپرست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداریگفت:باید طبق منویات رهبر معظم انقلاب، حفظ و توسعه پوشش گیاهی و منابع طبیعی به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود و بتوانیم برنامه‌های مختلفی را در جهت تحقق این امر عملیاتی کنیم.

وی افزود:استفاده بهینه از باران این نعمت الهی باید موردتوجه خاصی قرار گیرد، به‌ویژه اینکه سالانه بالغ‌بر 400 میلیارد مترمکعب بارش باران در کشور وجود دارد.

شهبازی بیان کرد:نیاز مصرفی کشور در حدود 120 میلیارد مترمکعب است و می‌توان با اجرای طرح‌های آبخوان‌داری و آبخیزداری استفاده مطلوب‌تری از آب باران و آب‌های سطحی داشته باشیم.

امسال 500 هزار اصله نهال در استان قم کاشته می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم نیز در این آئین با اشاره به سهم استان قم در نهضت ملی «نهال‌‌کاری همگانی برای ایرانی سرسبز» بیان کرد: امسال 500 هزار اصله نهال در استان قم کاشته می‌شود که این بخشی از طرح کاشت 14 میلیون اصله نهال در سراسر کشور است.

محمدتقی سجادی افزود: در این طرح ملی از ظرفیت صاحب‌نظران،کارشناسان و متخصصان در منابع طبیعی و آبخیزداری استفاده‌شده است تا نهضت ملی «نهال‌‌کاری همگانی برای ایرانی سرسبز» به بهترین نحو در قم عملیاتی شود.

وی بیان کرد: یکی از رویکردهای مهم این نهضت ملی توسعه فرهنگ عمومی در کاشت نهال در میان مردم است که در این طرح می‌توان از ظرفیت‌های مردمی و سمن‌ها استفاده کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم عنوان کرد: در اجرای طرح نهال‌کاری در قم، یک هزار و 136 هکتار در نظر گرفته‌شده است که تا اسفندماه عملیاتی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:همچنین در اجرای نهضت ملی نیز 1000 هکتار دیگر در منطقه کوه نمک نهال‌کاری می‌شود که از امروز آغاز شد.

انتهای پیام/457/ ت

نظر شما