شناسهٔ خبر: 36817000 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز طرح نهضت نهال کاری همگانی در مراغه

خبرگزاری صداوسیما

طرح نهال کاری همگانی با شعار نهال برای ایران سر سبز در مراغه آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آذربایجان شرقی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مراغه گفت : امروز یک هزار اصله نهال غیر مثمر برای توسعه فضای سبز به همت یک صد نفر از کارکنان کارخانه کاوه سودا در محوطه این کارخانه کاشته شد.
ناصر شکری افزود : با اجرای این طرح با همکاری انجمن زیست محیطی همای سبز شش هزار متر مربع به فضای سبز این کارخانه افزوده شد.
وی اضافه کرد : دستگاه های اجرایی ، واحد های تولیدی و صنعتی می توانند برای توسعه فضای سبز محوطه دانشگاه ها ، اداره ها و کارخانه ها در طول هفته نهال کاری همگانی از این اداره نهال رایگان دریافت کنند.
شکری گفت : امسال با هدف توسعه فضای سبز در محوطه واحد های دانشگاهی ، تولیدی و صنعتی مراغه با کاشت نهال حدود 40 هزار متر مربع فضای سبز ایجاد شده است .
به گفته رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری مراغه برای حفاظت از باغ ها و فضای سبز شهرستان هرگونه قطع و جابه جایی درختان مثمر و غیر مثمر بدون مجوز این اداره و جهاد کشاورزی ممنوع است.
شکری افزود : افرادی که بدون مجوز اقدام به قطع درختان مثمر و غیر مثمر کنند به مراجع قضایی معرفی می شوند.
طرح نهضت نهال کاری همگانی از 14 آذر به مدت یک هفته با کاشت 14 میلیون اصله نهال در کشور اجرا می شود.
شهرستان مراغه با حدود 268 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان شرقی واقع است.

آغاز طرح نهضت نهال کاری همگانی در مراغه آغاز طرح نهضت نهال کاری همگانی در مراغه آغاز طرح نهضت نهال کاری همگانی در مراغه آغاز طرح نهضت نهال کاری همگانی در مراغه

نظر شما