شناسهٔ خبر: 36815491 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

«اسلیپا»؛ درمان بی‌خوابی است

اسلیپا اپلیکیشنی کاربردی است که مجموعه‌ای از صوت‌های آرام‌بخش پخش می‌کند تا کاربر راحت‌تر و سریع‌تر به خواب برود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه‌ علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، کم‌خوابی و بی‌خوابی پیامدهای منفی زیادی برای انسان دارد و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش می‌دهد. بنابراین خواب کافی و کیفی نقش مهمی در سلامتی انسان ایفا می‌کند. این در حالی است که برخی افراد از اختلالات خواب رنج می‌برند و نمی‌توانند به راحتی به خواب بروند.

یکی از راه‌های کاربردی برای به خواب رفتن گوش دادن به صداهای آرام‌بخش است. این کار نه‌تنها باعث افزایش کیفیت خواب فرد می‌شود بلکه می‌تواند احساس آرامش را به فرد القا کند. «اسلیپا» مجموعه‌ای صوتی با کیفیت HD دارد که می‌تواند محیط آرام‌بخشی برای فرد ایجاد کند. این برنامه 32 صوت مختلف دارد که در چهار بخش صداهای طبیعی، شهری، مدیتیشن و باران دسته‌بندی شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

 صداها چه تأثیری بر خلاقیت و بازدهی انسان دارند؟/ بلایی که نویزهای رنگین‌کمانی بر سر ذهن بشر می‌آورد

کاربر می‌تواند نواهای مختلفی از صدای بارش باران، طبیعت، شهر، نویز سفید یا آلات موسیقی را برای پخش انتخاب کند یا آنها را با یکدیگر ترکیب کند.  همچنین کاربران می‌توانند صداها و ترکیب‌های مورد علاقه خود را ترکیب کنند تا همواره در دسترس باشد. این برنامه تایمر قابل برنامه‌ریزی دارد، این ویژگی به کاربر اجازه می‌دهد صدای برنامه را سر زمان مشخصی متوقف کند. اسلیپا برای کار کردن نیازی به اتصال اینترنتی ندارد و به صورت رایگان در دسترس کاربران قرار دارد.

این برنامه نه تنها برای آرامش‌بخشی و خواب بلکه برای مدیتیشن و تمرکز نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. اسلیپا نویز سفید، نویز صورتی و نویز قهوه‌ای نیز پخش می‌کند که می‌توان برای خوابیدن، تمرکز کردن و ریلکس کردن از آنها استفاده کرد.

انتهای پیام/4021/

نظر شما