شناسهٔ خبر: 36792560 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در همایش حقوقدانان تراز اتقلاب؛

بهرامیان: نظارت حداقلی شورای نگهبان مجلس شجاع و ضد فساد نمی‌سازد

رییس سازمان بسیج حقوقدانان گفت: کشور امروز نیازمند اجرای قوانین مجلسی پاکدست و ضدفساد و شجاع است و صرف نظارت حداقلی شورای نگهبان منجر به ایجاد چنین مجلسی نمی شود.

صاحب‌خبر -

صحن قدیم مجلس شورای اسلامی، ایستگاه پایانی هفته بسیج حقوقدانان

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مراسم اختتامیه هفته بسیج حقوق‌دانان با عنوان «حقوقدان تراز انقلاب، نقش‌ها و رویکردها» از سوی سازمان بسیج حقوقدانان صبح امروز در صحن قدیم مجلس شورای اسلامی با یاد شهید آیت‌الله بهشتی برگزار شد.
 
در این مراسم، مهدی بهرامیان رییس سازمان بسیج حقوقدانان گفت:  کشور امروز نیازمند اجرای قوانین مجلسی پاکدست و ضدفساد و شجاع است و صرف نظارت حداقلی شورای نگهبان منجر به ایجاد چنین مجلسی نمی‌شود و نظارت مردم بر عملکرد کاندیدا‌های مجلس و آگاهی بخشی به مردم برای انتخاب درست می‌تواند چنین امری را فراهم کند.

رییس سازمان بسیج حقوقدانان افزود: مطالبه مردم، بسیج و نخبگان جامعه، شایسته گزینی و شایسته یابی است. انتظار جامعه نخبگانی حقوقدان بسیجی این است که توجه زیادی به صلاحیت کاندیدا‌ها شود.

وی تصریح کرد: بسیج حقوقدانان، بسیج متخصصین و نخبگان حقوقی است و به همین دلیل از مجلس می‌خواهد تا حلقه وصلی بین مردم و مسئولین باشد.
 
مهدی بهرامیان گفت: بسیج حقوقدانان در مبارزه با قاچاق کالا و ارز به این نتیجه رسید که عدم توجه به هشدار‌های رهبر معظم انقلاب، مقررات دست‌وپاگیر و همچنین کم توجهی به ظرفیت‌های کشور‌های همسایه مشکلات زیادی را در کشور ایجاد کرده است.
 
وی افزود: هر چند حجت الاسلام رئیسی رییس قوه قضاییه در جهت مبارزه با فساد اقدامات قابل توجهی داشته‌اند، اما مشکلاتی که امروز در حوزه قضایی و حقوقی دیده می‌شود مربوط به گذشته است که باید برای حل آن از ظرفیت نخبگانی استفاده کنیم.
 
رییس سازمان بسیج حقوقدانان اظهار داشت: جامعه نخبگانی حقوقی و قضایی تاثیر بسزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد به همین منظور بسیج حقوقدانان تا سال ١٣٩٩، پانزده هزار نفر نخبه حقوقی را شناسایی خواهد کرد و بهترین و موثرترین مساله ای که در این راستا محقق خواهد شد معرفی حقوقدانان نخبه بسیجی هستند. 
 
وی افزود: ٣هزار نفر از ٢۵۶ انجمن تخصصی استان‌ها توسط سازمان بسیج شناسایی و عضو شبکه نخبگان حقوقی_قضایی سازمان بسیج حقوقدانان شدند و در نقش‌آفرینی آنها شاهد طرح‌های بزرگی چون طرح آموزشی حقوق هستیم که در طی آن بیش از یک میلیون نفر نخبه در ۱۲۰۰ مسجد به مردم خدمات قضایی ارائه می‌دهند.
 
رییس سازمان بسیج حقوقدانان تصریح کرد: با توجه به مهمترین دغدغه رهبری مبنی بر مبارزه با فساد، سازمان بسیج حقوق‌دانان در هفته بسیج حقوقدانان که امروز آخرین روز آن است، قرارگاه مبارزه با فساد و قرارگاه معاضدت و رفع موانع حقوقی را تولید و راه اندازی کردیم که دبیر آن نیز از قضات سطح یک کشور خواهد بود.
 
مهدی بهرامیان رییس سازمان بسیج حقوقدانان: دو سال متوالی است که سازمان بسیج حقوقدانان، حقوقدانان تراز کشور را کادر سازی می‌کند و بیش از ۱۲۰۰ نفر از این حقوق‌دانان تراز با ریاست آیت‌الله کعبی تحت هیات اندیشه‌ورز بسیج حقوقدانان هستند.

بهرامیان گفت: بسیج حقوقدانان با همراهی ۴۵هزار عضو خود در مراکز ملی، خدماتی مانند مشاوره‌های حقوقی، طرح هر مسجد یک حقوقدان و ایجاد قرارگاه‌ها را ارائه می‌دهد.

وی افزود: با این وجود اما فقط ۵درصد از این ظرفیت ها استفاده می‌شود و ۹۵ درصد ظرفیت‌ها به دلیل ناکارآمدی روش‌های سنتی در شناسایی نخبگان، بلا استفاده مانده است.

نظر شما