شناسهٔ خبر: 36780812 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ضرورت ترویج فرهنگ تعاون در بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ تعاون در بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، گفت: با تعاون می‌توان افکار و سرمایه های خرد را تلفیق کرده و کسب و کاری نو بسازیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، کامران اصغری بعد از ظهر امروز در  نشست هم‌اندیشی و تعاملی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بانک توسعه تعاون با مدیران اتحادیه‌های شرکت‌های تعاونی و تعاونگران استان مازندران اظهار کرد: سخنان اخیر مقام معظم رهبری درباره بخش تعاون نشان از اهمیت بالای این حوزه در سطح کشور دارد و باید برای رشد سهم بخش تعاون در اقتصاد کشور با کمک مسئولان، مردم و بخش تعاون بیش از پیش تلاش کرد.

وی افزود: نشست‌های هم‌اندیشی بخش تعاون باید به صورت ماهانه برگزار شود تا بخشی از مشکلات بخش تعاون حل یا مورد پیگیری قرار گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ تعاون در بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی خاطرنشان کرد: با تعاون می‌توان افکار و سرمایه‌های خرد را تلفیق کرده و کسب و کاری نو بسازیم.

این مسؤول تصریح کرد: وجود بانک تخصصی توسعه تعاون، صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون، بیمه تعاون و اتاق تعاون ظرفیت بسیار خوبی است که تعاونی‌ها با تعامل بیشتر می‌توانند از مزایایی این دستگاه‌ها و نهادها بهره‌مند شوند.

مدیر امور شعب بانک توسعه تعاون مازندران نیز در این جلسه گفت: بر اساس تکالیفمان بیش از 70 درصد از منابع و تسهیلاتمان را در اختیار تعاونی‌ها قرار می‌دهیم.

رئوف احمدی افزود: با توجه به طرح‌های مختلفی که در این بانک داریم می‌توانیم نیازهای تعاونی‌ها را در همه گرایش‌ها برآورده کرده و در این راه از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دولت نیز به بانک توسعه تعاون اعتقاد ویژه ای دارد و حضور این بانک در طرح تسهیلات روستایی و تبصره 16 گواه این مهم است.

مدیر امور شعب بانک توسعه تعاون مازندران با تأکید بر ضرورت تشکیل نشست‌های هم‌اندیشی با تعاونگران تصریح کرد: تعامل بیش از پیش با تعاونی‌ها در دستور کار این بانک قرار دارد.

سرپرست مدیریت امور تعاون اداره کل، تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز در این جلسه بیان کرد: بدنبال تعامل بیشتری با بخش تعاون به ویژه اتاق تعاون در راستای رشد سهم این بخش در اقتصاد استان هستیم.

آتوسا وفادار خاطرنشان کرد: اتاق تعاون از جایگاه بالایی در استان برخوردار است و امیدواریم با هم افزایی برای تعالی این حوزه گامی بزرگ برداریم.

وی تصریح کرد: بدنبال افزایش برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی با اتاق تعاون و مدیران اتحادیه‌ها هستیم و این مهم برای ما با هدف حل میدانی مشکلات بخش تعاون در سطح استان از اهمیت بالایی برخوردار است.

این مسؤول افزود: مازندران از استان‌های با ظرفیت بسیار بالا در زمینه تعاون است و جا دارد در راستای رشد بیش از پیش این بخش با کمک همه مسئولان و بخش تعاون تلاشی ویژه کرد.

رئیس اتاق تعاون مازندران نیز در این نشست اظهار کرد: سخنان اخیر مقام معظم رهبری و تأکید ایشان بر ضرورت رشد بخش تعاون باعث ایجاد دلگرمی در تعاونگران شد.

علاءالدین ربیعی افزود: تلاش برای رشد بخش تعاون در سطح استان و کشور از وظایف ماست که تلاش خود را در این زمینه چند برابر خواهیم کرد.

ربیعی خاطرنشان کرد: امیدوارم انسجام بین اتاق تعاون و اداره کل تعاون اثرات مثبتی را در بخش تعاون به جای بگذارد.

به گزارش فارس، در ادامه این جلسه مدیران اتحادیه‌ها به بیان مشکلات و انتظارات خود پرداختند.

انتهای پیام/86018/ع

نظر شما