شناسهٔ خبر: 36772079 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

محمد رمضانی در گفتگو با دانشجو:

هیات نظارت دانشگاه سمنان تحلیل درستی از برنامه‌های تشکل‌های دانشجویی در روز دانشجو داشته باشد

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان گفت: سخت گیری‌های بیهوده و سنگ اندازی‌هایی در خصوص مجوز برنامه‌های تشکل‌ها در دانشگاه سمنان صورت می‌گیرد، که انتظار می رود هیئت نظارت تحلیل درستی از تشکل‌ها داشته باشد.

صاحب‌خبر -

محمد رمضانی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ضمن تبریک به دانشجویان به مناسبت فرارسیدن روز دانشجو در خصوص برگزاری مراسم روز دانشجو و مشکلات سد راه دانشجویان گفت: یکی از خصلت‌هایی که باید در دانشجو وجود داشته باشد، حس آرمان گرایی است، زیرا دانشجو فردی است که به زودی وارد بازار کار می‌شود و باید برای آینده خود برنامه ریزی کند.

رمضانی افزود: ویژگی دیگری که به نظر بنده هر دانشجویی داشته باشد و در خود تقویت کند، حس مطالبه گری ست. پیگیر بودن دنیای اطراف، پیگیری سیاست‌های حکومت و دانشگاه نمونه‌هایی هستند که دانشجو باید از آن‌ها مطلع باشد و اگر می‌بیند که در جایی کوتاهی و یا مشکلی وجود دارد، حتما سعی در رفع آن داشته باشد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان ادامه داد: حضور میان دانشجویان دغدغه‌مند، افرادی که چنین دغدغه‌هایی دارند می‌تواند به نتیجه کار آن‌ها کمک کرده و تاثیر بیشتری داشته باشد. برای نمونه حضور در بین تشکل‌های دانشجویی و سیاسی نمونه‌ای از این موضوع است. یک تشکل انقلابی باید از دنیای اطراف خود آگاهی داشته باشد و اگر مشکلی مشاهده کرد، به نقد آن پرداخته و مطالبه و پیگیری کند.

رمضانی تصریح کرد: در هر تشکل امکانات و فضایی مهیاست که دانشجو می‌تواند از لحاظ محتوایی، اجرایی و معنوی با استفاده از این امکانات رشد کند. طبق فرمایش مقام معظم رهبری (جریان‌های دانشجویی باید احساس هویت اثر گزاری داشته باشند.) پس مسئله جریان دانشجویی می‌تواند به مراتب در دانشگاه و جامعه اثر گزار باشد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان اضافه کرد: رویکرد مسئولین نسبت به جریان دانشجویی باید به نحوی باشد که امکانات مورد نیاز را در اختیار تشکل‌ها قرار داده و نگذارند دانشجویان در فضای بسته عمل کنند. به طور مثال در دانشگاه سمنان سخت گیری‌های بیهوده و سنگ اندازی‌هایی در خصوص برنامه‌های تشکل‌ها صورت می گیرد، که انتظار می رود هیئت نظارت این دانشگاه تحلیل درستی از تشکل‌ها داشته باشد و در برنامه‌هایی که رای مثبت یا منفی داده می‌شود، نگاهی به ماهیت تشکل و تاثیر گذاری آن تشکل در دانشگاه داشته باشد.

وی بیان کرد: مشاهده می‌شود که با برخی از برنامه‌های تشکل‌ها که نه مشکل انضباطی دارند و نه مشکل قانونی و اخلاقی، مخالفت صورت می‌گیرد. به طور مثال تاریخ برنامه را تغییر می‌دهند و برای مواردی همچون اکران‌های دانشگاهی مجوز‌هایی درخواست می‌شود؛ که امکان تهیه آن وجود ندارد. در حالی که هر کدام از این موارد برای اکران مجوز‌های لازمه از وزارت فرهنگ و ارشاد و... را دارند.

رمضانی افزود: ما انتظار داریم که هیئت نظارت با تدبیر و تخصص در مورد مسائل تصمیم بگیرد و اگر در زمینه‌ای تخصص وجود نداشت از فرد متخصص در آن موضوع به جلسات دعوت صورت پذیرد، زیرا لغو یا عدم همکاری در اجرای برنامه‌ها به تشکل‌ها آسیب وارد می‌کند. این انتظار وجود دارد که مسئولین در هر زمینه قدرت و تاثیر گذاری جنبش دانشجویی را در نظر بگیرند و با دخالت در تصمیمات آن‌ها باعث کوچک و بی ارزش شدن شورا‌های مرکزی آن‌ها نشوند.

نظر شما