شناسهٔ خبر: 36751900 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت نیرو-قدیمی | لینک خبر

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور مطرح کرد:

لزوم بهره‌گیری از نظام تعلیم و تربیت دینی برای آموزه‌های تخصصی مدیریت مصرف

حمید ثریانی/ دبیر خبر

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: با بهره‌گیری از نظام تعلیم و تربیت مبتنی بر آموزه‌های دینی مردم و جوانان جامعه، تشنه دریافت آموزه‌های تخصصی مدیریت مصرف خواهند شد.

صاحب‌خبر -
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "مینو اصلانی" در آیین امضای تفاهم‌نامه این ارگان با وزارت نیرو که در زمینه مصرف بهینه آب و برق امضا شد، گفت: صنعت آب و برق به عنوان یک صنعت مهم و زیربنایی در کشور است و قطعاً بدون توجه به آب، برق و انرژی نمی‌توانیم به عنوان یک کشور تمدن‌ساز، دنیا را با تفکر انقلابی و جهادی آشنا کنیم .
رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه تاکنون به نظام تعلیم و تربیت مبتنی بر آموزه‌های دینی کمتر پرداخته شده است، اظهار کرد: اگر نظام تعلیم و تربیت الهی، به صورت فرآیندی و صحیح از خانواده به فرزند منتقل شود، قطعاً به نتایج بزرگتری دست خواهیم یافت و اگر نظام تربیتی مسیر درست را پیش بگیرد، مردم و جوانان جامعه، تشنه دریافت آموزه‌های تخصصی مدیریت مصرف خواهند شد .
اصلانی با تاکید بر اینکه تکنیک‌های صرفه‌جویی می‌بایست از طریق علما و مراجع دینی به عموم مردم منتقل شود، گفت: عالمان دینی و مراجع وقتی از عدم اسراف و مضرات آن برای مردم سخن می‌گویند می‌بایست روش‌ها و تکنیک‌های عملی آن را نیز آموزش دهند، که در این خصوص لازم است تکنیک‌های لازم در اختیار آنان قرار گیرد .
وی افزود: سازمان بسیج جامعه زنان کشور و سازمان تبلیغات اسلامی بالغ‌بر ۷۰ هزار خانم جلسه‌ای در کشور تحت پوشش دارند که می‌توانند جمعیت زیادی را از آموزه‌های لازم در این زمینه بهره‌مند کنند و آشنایی این افراد با تکنیک‌ها و آموزه‌‌های تخصصی پیشگیری از هدررفت انرژی بسیار تاثیرگذار خواهد بود .
رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور خاطرنشان کرد: به‌رغم تحریم‌های ظالمانه، با همت مدیران، مهندسان و کارگران متعهد انقلابی صنعت بزرگ و پیشرفته آب و برق در طول سال‌های پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی، نه تنها کوچک‌ترین خدشه‌ای به این عرصه مهم کشور وارد نشده، بلکه شاهد درخشش این صنعت در دنیا بوده‌ایم و امیدواریم در مسیر گام دوم انقلاب نیز بدرخشد تا بتوانیم الگوی بی بدیلی از این صنعت به دنیا ارائه کنیم .
 
عضویت 64 درصد از کارکنان وزارت نیرو در بسیج
"داود طارمی" فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت نیرو در این نشست گفت: بیش از 64 درصد کارکنان مجموعه این وزارتخانه در سراسر کشور به‌صورت سازمان‌دهی شده در بسیج عضویت داشته و قبول ماموریت کرده‌اند .
وی افزود: مدیریت مصرف یکی از موضوعات مهمی است که رئیس وقت سازمان بسیج مستضعفان و وزیر نیرو در همایش سال گذشته بسیجیان صنعت آب و برق کشور صراحتاً اعلام آمادگی کردند تا در این زمینه ظرفیت‌های موجود را در اختیار یکدیگر قرار دهند .
فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت نیرو ادامه داد: این اقدام مجموعه فعالیت‌ها و توفیقاتی را رقم زد که منتج به امضای تفاهم‌نامه‌ها و طرح‌های متعددی از جمله طرح جهاد روشنایی شد .

بهره‌مندی از ظرفیت زنان به‌عنوان مدیران آب، غذا و انرژی در دستور کار وزارت نیرو
" مولود شیوا" مشاور وزیر نیرو در امور زنان و خانواده نیز در این نشست گفت: مدیریت و استفاده از ظرفیت زنان جامعه به عنوان مدیران آب، غذا و انرژی در دستور کار وزارت نیرو و به‌ویژه دفتر امور زنان و خانواده قرار دارد.
وی افزود: در این فرایند تنها یک فرد آموزش داده می‌شود، اما یک خانواده یا شبکه آموزش می‌بیند و اهمیت آموزش زنان تا جایی است که می‌تواند یکی از پر انتفاع‌ترین آموزش‌ها باشد.
مشاور وزیر نیرو در امور زنان و خانواده، اجرای طرح ملی بانوی آب در وزارت نیرو را هم‌راستا با این موضوع دانست و اظهار کرد: این طرح ملی متمرکز بر حوزه آموزش زنان در ۸ استان کشور اجرا شده و برنامه‌ریزی برای ادامه آن وجود دارد.
وی با اشاره به اجرای طرح روشنا از سوی وزارت نیرو در کشور گفت: اجرای این طرح نیز که بر حوزه دیگری از نقش‌آفرینی زنان در بخش برق متمرکز شده، هم اکنون در سه استان اجرایی شده است.
شیوا خاطرنشان کرد: حضور بسیج در این زمینه بسیار موفق و تاثیرگذار بوده و لازم است به عنوان یک ظرفیت بی‌بدیل و هم‌افزا مورد توجه قرار گیرد.

نظر شما