شناسهٔ خبر: 36742129 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

استاندار کرمانشاه در جمع نمایندگان تشکل‌های دانشجویی:

انفعال دانشگاه ها، هزینه‌های دستیابی به توسعه را افزایش می‌دهد

خبرگزاری صداوسیما

استاندار کرمانشاه پویایی، آرمانخواهی و شور جوانی را از ویژگی‌های بارز دوران دانشجویی دانست و گفت: انفعال دانشگاه ها، هزینه‌های دستیابی به توسعه را افزایش می‌دهد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، هوشنگ بازوند عصر امروز در دیدار با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار داشت: دانشگاه‌ها نقشی بسیار اساسی و سرنوشت ساز در توسعه کشور دارند و اگر بنا به هر دلیلی این نقش آفرینی علمی کمرنگ شود، هزینه توسعه افزایش خواهد یافت.
وی افزود: بی تردید آینده مدیریتی کشور در دستان نسل کنونی جوانان دانشگاهی خواهد بود و ما باید در مواجهه با نسل آینده، پاسخگوی عملکرد خویش باشیم.
استاندار کرمانشاه با تاکید بر این که نسل جوان باید تنگنا‌های اقتصادی کشور را نظر بگیرد، خاطرنشان کرد: برخی از موانعی که در مسیر پیشرفت کشور قرار گرفته اند، خارج از اختیار ماست.
بازوند افزود: آمریکایی‌ها صادرات نفت کشور را محدود کرده اند و گلوگاه‌های اقتصادی و مالی را هم به شکل گسترده‌ای بسته اند تا منابع مالی ما را محدود کنند.
وی عنوان کرد: در خلال همین اغتشاشات اخیر مقامات آمریکایی عنوان کردند که از یک سال و نیم پیش به افراد مزدور آموزش داده و برای این آشوب‌ها برنامه ریزی کرده اند.
استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه فرصت بیان اعتراض به شکل قانونی در کشور فراهم است، گفت: در همین استان بار‌ها به شکل‌های مختلف افراد در مورد عملکرد موسسات مالی و یا گلیم و گبه به شکل مسالمت آمیز تجمع کرده و مجموعه دستگاه‌های اجرایی استان نیز برای تحقق این این مطالبات تلاش کرده اند و در موضوع بسیار مهمی مانند مطالبات مردم از گلیم گبه، موفق هم بوده ایم.
بازوند افزود: عده‌ای آشوبگر در این وقایع اخیر عامدانه یک دستگاه ماشین بسیار مدرن آتش نشانی را آتش زدند، ماشینی که توان خاموش کردن آتش در یک آپارتمان سی طبقه را داشت و تنها تعداد معدودی از آن‌ها در کشور وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: آتش زدن، تخریب اموال عمومی و اموال مردم و بستن راه ها، اغتشاش و آشوب است و در همه جای دنیا محکوم است.
مهندس بازوند گفت: خوشبختانه نسل جوان ما در برهه‌های مختلف نشان داده از ابعاد مختلف این دشمنی‌ها کاملا آگاه است و عملکردی انقلابی و هشیارانه داشته است.
استاندار کرمانشاه تاکید کرد: مدیریت دانشگاه‌ها باید فضا و بستری را فراهم کنند تا دانشجویان بتوانند دیدگاه‌ها و نقد‌ها و نظر‌های خود را پیرامون مسائل مختلف بیان کنند.
وی در بخش دیگری از سخنانش اقتصاد مقاومتی را یک نسخه کارآمد برای توسعه کشور دانست و گفت: کشوری مانند چین با اجرای گسترده برنامه‌های اقتصاد مقاومتی توانست به این جایگاه مهم در تجارت دنیا دست یابد.
بازوند نرخ بالای بیکاری را یک زلزله پنهان توصیف کرد و گفت: مدیریت ارشد استان موضوع اشتغال را بسیار جدی گرفته و طی شش ماهه امسال نیز بیکاری در استان یک روند کاهشی داشته است.
بازوند اظهار داشت: تمام توان خود را به کار گرفته ایم تا در شش ماهه دوم سال نیز این روند بهبود شاخص‌ها همچنان تداوم داشته باشد و شاهد رونق بیشتر تولید و کاهش نرخ بیکاری در استان باشیم.

نظر شما