شناسهٔ خبر: 36738557 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مدیرکل مهندسی سازمان بنادر اعلام کرد

ایران، کشوری برتر در حوزه زیرساخت‌های حمل و نقل آبی

در تازه‌ترین ارزیابی انجمن جهانی پیانک، ایران به عنوان یکی از کشور‌های برتر در بخش‌های ملی انجمن جهانی زیرساخت‌های حمل و نقل آبی معرفی شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در تازه‌ترین ارزیابی انجمن جهانی پیانک (قدیمی‌ترین انجمن دریایی در جهان) ایران به عنوان یکی از کشور‌های برتر در بخش‌های ملی انجمن جهانی زیرساخت‌های حمل و نقل آبی معرفی شد.
آقای حمید خلیلی با اعلام این خبر، افزود: در هشتاد و دومین اجلاس پیانک، که در تاریخ ۸ مهرماه ۹۸ در شهر لیون فرانسه برگزار شد، با توجه به فعالیت‌های گسترده و شاخص بخش ملی پیانک ایران و حضور فعال نمایندگان کشور در عرصه‌های علمی و تخصصی مربوط به انجمن، جمهوری اسلامی ایران در کنار کشورهایی، چون اسپانیا، بلژیک، استرالیا، ژاپن، نروژ، فنلاند و آرژانتین به عنوان بهترین بخش‌های ملی انجمن جهانی پیانک معرفی شد.
وی اضافه کرد: انجمن جهانی زیر ساخت‌های حمل و نقل آبی (PIANC) یک انجمن تخصصی غیر سیاسی و غیر انتفاعی است که به عنوان قدیمی‌ترین انجمن دریایی در سال ۱۸۸۵ در کشور بلژیک تأسیس شده است.
مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی گفت: این انجمن با بیش از ۲۵۰۰ عضو حقیقی، حقوقی و واجد شرایط در ۶۵ کشور، مرجعیت علمی و ترویج علوم حمل و نقل آبی از طریق تهیه گزارش‌های تخصصی در سطح آیین نامه و دستورالعمل‌های اجرایی را دستور کار خود قرار داده و مهم‌ترین اهداف آن، ارتقای دانش علمی و فنی در زمینه زیرساخت‌های حمل و نقل آبی قلمداد می‌شود.
گفتنی است؛ پیش‌تر نیز بخش قابل توجهی از کتاب سال ۲۰۱۸ انجمن جهانی پیانک، به فعالیت‌های بخش ملی پیانک ایران و برگزاری همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی (ICOPMAS ۲۰۱۸) اختصاص یافته بود.

نظر شما