شناسهٔ خبر: 36726820 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

فرماندار تربت حیدریه:

۲۷۵شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه تربت حیدریه پیش بینی شده است

رستمی با اشاره به اینکه فضای انتخابات باید به عنوان یک فرصت ملی برای تقویت استقلال کشور، وحدت ملی و مقابله با توطئه های دشمن ‌و تفرقه افکنی باشد، گفت: ۲۷۵ شعبه ثبت نام و اخذ رای در حوزه انتخابیه تربت حیدریه پیش بینی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از تربت حیدریه، «علی رستمی» در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل دفتر فرماندار برگزار شد با بیان اینکه خدا را شاکریم که نظام اسلامی از دو رکن اسلامیت ‌جمهوریت به معنای واقعی برخوردار است و برگزاری انتخابات باشکوه ‌مردمی نشان از جمهوریت در نظام اسلامی ایران است، گفت:تزریق امید ونشاط در جامعه و ایجاد وحدت و همدلی در میان تمامی آحاد جامعه از محورهای اصلی برنامه های شهرستان است، فضای انتخابات باید به عنوان یک فرصت ملی برای تقویت استقلال کشور، وحدت ملی و مقابله با توطئه های دشمن ‌و تفرقه افکنی باشد.

 

فرماندار تربت حیدریه جمعیت حوزه انتخابیه را ۳۵۵ هزار و ۲۰۳ عنوان کرد وگفت : براساس آمار روز ۶۵ درصد این افراد واجد شرایط در انتخابات هستند وپیش بینی می‌کنیم که ۲۷۵ شعبه ثبت نام واخذ رای در حوزه انتخابیه داشته باشند ‌حدود چهار هزار و۱۰۰ نفر عوامل در انتخابات حضور خواهند داشت که از این ۲۷۵ شعبه ۷۶ درصد شعبات ثابت و ۲۴ درصد سیار هستند.

 

رستمی رسالت خبرگزاری ها، اصحاب رسانه و مطبوعات را در زمینه فرهنگ سازی به قانون گرایی ‌تشویق برای مشارکت حداکثری مردم سنگین ‌حیاتی ارزیابی کرد و اظهارداشت:مشارکت مردم در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای ۸۴درصد است و شعار انتخابات امسال هم گام دوم انقلاب، بی طرفی وانسجام ملی وقانون مداری است.

 

وی با اشاره به اینکه چهار هزار نفر عوامل اجرایی در انتخابات منطقه تربت حیدریه است، گفت: براساس پیش بینی اولیه چهار هزار و ۱۲۵ نفرعوامل اجرایی برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات نخستین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری را، در این حوزه انتخابیه به عهده دارند که این رقم بر اساس ۲۷۵ حوزه انتخابیه به دست آمده است.

 

فرماندار تربت حیدریه جمعیت حوزه انتخابیه منطقه تربت حیدریه را ۳۵۵ هزار و ۲۰۳ نفر اعلام و اظهار داشت: طبق قانون جمعیت واجد شرایط اخذ رای که ۱۸ سال به بالا هستند بین ۶۰ تا ۶۵ درصد این جمعیت را شامل می شوند.

 

رستمی با بیان اینکه ثبت نام از داوطلبان نمایندگی از فردا دهم آذرماه به مدت هفت روز برگزار می شود، گفت: از مجموع ۲۵ فرایند انتخاباتی، ۲۳ فرایند به صورت مکانیزه برگزار می شود، اما برپایی انتخابات به صورت رایانه ای در این حوزه هنوز به طور دقیق مشخص نشده است.

 

وی با بیان اینکه این منطقه دارای هفت حوزه فرعی هستند که سه حوزه مربوط به تربت حیدریه و بقیه مربوط به زاوه و مه ولات است، ادامه داد: حوزه انتخابیه تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در خراسان رضوی دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین انتخابات نخستین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز دوم اسفند ماه امسال برگزار می‌شود.

نظر شما