شناسهٔ خبر: 36719455 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

65درصدجمعیت تربت حیدریه، زاوه و مه‌ولات واجد شرایط رای دادن

65درصدجمعیت تربت حیدریه، زاوه و مه‌ولات واجد شرایط رای دادن هستنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رئیس حوزه انتخابیه تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات گفت: جمعیت حوزه انتخابیه65درصدجمعیت تربت حیدریه، زاوه و مه‌ولات واجد شرایط رای دادن تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات در محدوده تربت‌حیدریه 355هزار و 203 نفر است و طبق قانون، جمعیت افراد بالای 18سال سن حق رای دادن دارند، بر این اساس 65درصد این جمعیت واجد شرایط برای مشارکت در انتخابات اسفند امسال هستند.

علی رستمی افزود: حوزه انتخابیه تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات دارای هفت حوزه فرعی است که سه حوزه آن مربوط به تربت‌حیدریه و بقیه  زیر مجموعه شهرستانهای زاوه و مه‌ولات است.

وی گفت: بر اساس اعلام اولیه چهارهزار و 125نفر اجرای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و نیز میان‌دوره‌ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری را در این حوزه انتخابیه بر عهده دارند.

رئیس حوزه انتخابیه تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات گفت: 275 حوزه رای گیری در این حوزه انتخابیه مشخص شده است که در هر حوزه 15نفر حضور دارند.
رستمی افزود: آغاز ثبت‌نام داوطلبان نامزدی انتخابات از فردا دهم آذر به مدت یک هفته است و 25فرایند انتخاباتی به صورت مکانیزه اجرا می‌شود اما تکلیف برپایی انتخابات به صورت رایانه‌ای مشخص نشده است.
رئیس حوزه انتخابیه تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات گفت: از این حوزه یک نماینده به مجلس شورای اسلامی راه می یابد.

18نفر از 290نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نمایندگان خراسان رضوی هستند.

نظر شما