شناسهٔ خبر: 36723421 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

فرماندار تبریز:

آزادی عمل تشکل‌های سیاسی در تبلیغ نامزدهای انتخاباتی

مهدوی گفت: تشکل‌های سیاسی که مجوز فعالیت قانونی داشته باشند؛ می‌توانند به صورت قانونی در انتخابات شرکت کرده و تبلیغات کنند و نیز نامزد های خودشان را معرفی کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز،‌ «بهروز مهدوی» امروز(۹ آبان) در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به این‌که فردا نام‌نویسی از نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با سراسر کشور در تبریز نیز آغاز خواهد شد، اظهار داشت: نام‌نویسی از دواطلبان مجلس شورای اسلامی تا هفت روز کاری ادامه خواهد داشت.

فرماندار تبریز با بیان این‌که استعلام  افراد از مراجع چهارگانه انجام می‌شود و بر اساس قانون مراجع موظف به جوابگویی در پنج روز هستند، خاطرنشان کرد: بعد از اتمام ثبت نام، افراد تایید یا رد صلاحیت افراد را به هیات های نظارت اعلام می‌کنیم و هیئت های نظارت تا ۲۰ روز فرصت بررسی صلاحیت افراد فرصت دارند.

وی ادامه داد: شورای نگهبان از ۱۵ تا ۲۱ بهمن ماه به مدت ۷ روز به شکایات داوطلبان رسیدگی می‌کند و روز ۲۲ بهمن‌ماه شورای نگهبان اسامی قطعی نامزدهای مجلس را به وزارت کشور اعلام می‌کند.

مهدوی افزود: از بیست و چهارم بهمن ماه به مدت یک هفته تبلیغات نامزدها آغاز می‌شود و از روز اول اسفندماه ممنوعیت تبلیغات شروع شده و جمعه دوم اسفند ماه در سرتاسر کشور اخذ رای شروع می شود.

فرماندار تبریز در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر تبلیغات زودهنگام برخی نامزدهای انتخاباتی اظهار داشت: در بحث تبلیغات زودهنگام قانون سکوت کرده است و به صراحت بندی و تبصره قانونی در این رابطه وجود ندارد اما افرادی که به صورت رسمی در انتخابات ثبت‌نام می‌کنند از فردای همان روز رفتار و گفتار آنها به جد مورد بحث قرار می‌گیرد و در مراحل انتخاباتی اعمال می‌شود.

وی ادامه داد: انتخابات در سراسر کشور الکترونیکی است اما تمام الکترونیکی نیست، انتخابات هم دستی و هم الکترونیکی است، اما هنگام ثبت نام داوطلبان تمام موارد تمام موارد ثبت نامی به صورت الکترونیکی انجام می شود.

مهدوی با اشاره به فعالیت احزاب، تشکل‌ها و گروه‌ها در این انتخابات خاطرنشان کرد: تشکل‌های سیاسی که مجوز فعالیت قانونی داشته باشند؛ می‌توانند به صورت قانونی در انتخابات شرکت کرده و تبلیغات کنند و نیز نامزدهای خودشان را معرفی کنند.

فرماندار تبریز ادامه داد: هر فردی از هر جناحی تبلیغاتی له یا علیه افراد انجام دهد، جرم است و به صورت قانونی برخورد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تا آخرین روز کاری مجلس، نمایندگان فعلی به عنوان وکیل ملت شناخته می شوند و می‌توانند در هر مجلسی جلسه حضور داشته و سخنرانی کنند و هیچ منعی برای این افراد وجود ندارد.

 

نظر شما