شناسهٔ خبر: 36716637 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در پی استمرار آلودگی هوا انجام شد؛

استقرار یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در کرج/ تشریح اقدامات اورژانس

کرج - رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان البرز گفت: در پی استمرار آلودگی هوا، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در شهر کرج مستقر شده است.

صاحب‌خبر -

دکتر مهرداد بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از استقرار واحدهای عملیاتی اورژانس در اماکن پرتردد استان به ویژه شهر کرج خبر داد و گفت: این مهم به دنبال استمرار آلودگی هوا، انجام می شود.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه همچنان سطح آلاینده ها در وضعیت هشدار قرار دارد، دستگاه های مختلف به فراخور نقش خود دست به اقداماتی زده اند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان البرز اضافه کرد: لازم به ذکر است در ایامی که میزان آلاینده ها در سطح هشدار قرار دارد، تمامی پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی در آمادگی کامل به سر می‌برند.

 بابایی در بخش دیگری با اشاره به اینکه طی هفته گذشته، ۷۷۲ نفر با مشکلات قلبی و تنفسی از خدمات اورژانس پیش بیمارستانی برخوردار شدند، گفت: از این تعداد ۵۲۱ نفر مشکل قلبی و ۲۵۱ نفر نیز مشکل تنفسی داشتند که از این تعداد ۲۸۶ نفر ضمن دریافت خدمات درمانی پیش بیمارستانی و به منظور ادامه درمان توسط آمبولانس های اورژانس البرز به مراکز درمانی منتقل شدند.

استقرار یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در کرج

وی با بیان اینکه ۴۲۱ نفر نیز از خدمات درمان سرپایی برخوردار شدند، گفت: به منظور در دسترس بودن و کاهش زمان رسیدگی به بیماران با مشکلات قلبی تنفسی، اورژانس البرز اقدام به استقرار یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، شش دستگاه آمبولانس و چهار دستگاه موتورلانس در میادین و خیابان‌های اصلی شهر کرده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان البرز اضافه کرد: کارشناسان فوریت‌های پزشکی علاوه بر ارائه خدمات درمانی به مراجعان، در امر آموزش شهروندان نیز مشارکت دارند.

بابایی همچنین افود: شهروندانی که در اثر آلودگی هوا دچار مشکل شده اند می توانند با مراجعه حضوری به واحدهای مستقر، از خدماتی چون اکسیژن درمانی برخوردار شوند و در صورت نیاز به مراکز درمانی منتقل شوند.

وی تاکید کرد: به شهروندان، به خصوص گروه‌های پر خطر توصیه می‌شود در هنگام بروز آلودگی هوا از هر گونه فعالیت ورزشی در فضای باز خودداری کنند و تا حد امکان از رفت و آمد غیر ضروری در سطح شهر و هوای آزاد خودداری کنند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان البرز گفت: همچنین به بیماران قلبی، تنفسی و به ویژه مبتلایان به عارضه آسم توصیه می‌کنیم از فعالیت در فضای باز خودداری کرده و تا حد امکان در منزل بمانند.

بارش باران پس از روزهای آلودگی هوا می تواند سمی و خطرناک باشد

بابایی افزود: استنشاق هوای آلوده سرعت ابتلا به بیماری های تنفسی از جمله آسم و عفونت‌های تنفسی  را در بین کودکان افزایش می‌دهد.

وی گفت: از شهروندان عزیز البرزی تقاضا داریم به توصیه ها و هشدارهایی که از طریق رسانه و یا فضاهای مجازی از سوی سازمان‌های ذیربط به کرات اعلام می شود توجه کرده و توصیه ها را به کار گیرند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان البرز افزود: گروه‌های پر خطر شامل سالمندان، کودکان، خانم های باردار و بیماران با بیماری‌های زمینه ای قلبی، تنفسی و ضعف سیستم ایمنی هستند.

بابایی افزود: به منظور کاهش اثرات ناشی از آلودگی هوا، در صورت خارج شدن از منزل و محیط کار، حتما از ماسک های استاندارد استفاده کنید.

وی اضافه کرد: طبق گزارشات سازمان هواشناسی که حاکی از شروع بارندگی از روز دوشنبه هفته جاری در استان البرز است، لازم است تذکر جدی داده شود که بارش باران بعد از روزهای آلودگی هوا می تواند سمی و خطرناک بوده و از شهروندان عزیز تقاضا می شود در اولین ساعات بارندگی در فضاهای باز تردد نکنند.

نظر شما