شناسهٔ خبر: 68592913 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیر عامل پارک‌ها و فضای سبز شهرداری خبر داد

اقامت ۹۶۰ مسافر در هر شبانه روز در پارک‌های بجنورد طی تابستان امسال

اعظم قهرمانی

مدیر عامل پارک‌ها و فضای سبز شهرداری بجنورد از اقامت حدود ۹۶۰ مسافر در هر شبانه روز در پارک‌ها و تفرج گاه‌های این شهر طی تابستان امسال خبر داد.

صاحب‌خبر -

نوروزی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه خراسان شمالی بین خراسان رضوی و استان‌های شمالی کشور قرار دارد، اظهار کرد: سالانه تعداد زیادی از گردشگران و همچنین زائران حرم مطهر امام رضا(ع) از این استان عبور کرده و تعداد زیادی از آن‌ها تفرج گاه و پارک‌های شهر بجنورد را برای استراحت و اقامت خود انتخاب می‌کنند.

وی گفت: طی تابستان امسال در هر شبانه روز ۷۰۰ مسافر در تفرج گاه‌های «باباامان و بش قارداش»، حدود ۲۰۰ نفر در پارک بلوار، حدود ۲۰ نفر در حاشیه پارک آفرینش، حدود ۲۰ نفر در بلوار ولایت و ۲۰ نفر نیز در حاشیه شهربازی اقامت می‌کنند.

نوروزی افزود: اغلب این افراد در این مناطق چادر برپا کرده و شب را در این مکان‌ها اقامت دارند.

وی تصریح کرد: البته تعدادی از مسافران و گردشگران خودروهای خود را خارج از تفرج گاه باباامان و بش قارداش پارک کرده و وسایل خود را داخل پارک برده که برای آن‌ها قبضی صادر نمی‌شود در نتیجه این خودروها در اعداد مذکور به حساب نیامده اند.

این مقام مسئول تاکید کرد: در گذشته نیروی انتظامی در تفرج گاه‌های باباامان و بش قارداش به صورت ۲۴ ساعت در تابستان حضور داشته که تاثیر زیادی در برقراری امنیت آنجا داشته اما حضور آن‌ها در حال حاضر به روزهای پنج شنبه و جمعه برای یکی دو ساعت ختم شده است که یکی از درخواست‌های ما حضور همیشگی آن‌ها در این دو مکان است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر از مسافران و گردشگران نیز در خواست می‌شود تا هنگام حضور در این پارک‌ها بهداشت را رعایت کنند و از سوی دیگر از لگد کردن گل‌ها و خراب کردن فضای سبز ایجاد شده خودداری کنند.

مدیر عامل پارک‌ها و فضای سبز شهرداری بجنورد بیان کرد: از آنجاییکه در فصل تابستان و عید نوروز بیشتر فضاهای پارک‌ها و تفرج گاه‌های این شهر توسط مسافران و گردشگران اشغال می‌شود و مردم بجنورد به سختی فضایی را در مکان‌ها پیدا می‌کنند درصدد هستیم تا نورپردازی در پارک را دوبرابر انجام دهیم تا مردم در تابستان از فضای این پارک استفاده کنند.

وی گفت: علاوه بر آن طرح توسعه باباامان در قسمت باغ ایخانی در دستور کار است که ساخت معابر، آسفالت و نورپردازی در حال انجام است.

انتهای پیام

نظر شما