شناسهٔ خبر: 68592879 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

زندگینامه حجت الاسلام علی‌اصغر باغانی، سیاستمدار ملی غرب خراسان منتشر شد

سبزوار- ایرنا - کتاب «بازمانده حزب جمهوری» در خصوص زندگی و مبارزات حجت الاسلام و المسلمین «علی‌اصغر باغانی»، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی و سیاستمدار ملی غرب خراسان منتشر شد و روی پیشخوان کتابفروشی‌ها قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، این کتاب با کوشش "حسن شمس‌آبادی" و با حمایت سازمان مسوول منطقه ویژه اقتصادی سبزوار، در ۲۴۸ صفحه توسط نشر "شیمبار" منتشر شده که شامل بخشی از خاطرات شخص حجت الاسلام باغانی، زندگینامه خودنوشت، عکس ها، اسناد و مصاحبه هایی است که گردآورنده کتاب درباره موضوعات مختلف با این روحانی برجسته سبزواری انجام داده است.

حجت الاسلام باغانی، از برجسته ترین چهره های روحانی و سیاسی غرب خراسان و در تراز ملی است که از او به عنوان شهید زنده حادثه تروریستی ۷ تیر ۱۳۶۰ یاد می شود که در آن حادثه شهید آیت الله بهشتی و ۷۲ نفر از اعضای حزب جمهوری اسلامی به شهادت رسیدند و حجت الاسلام باغانی که در آن مجلس حضور داشت دچار جراحت های شدیدی شد اما به خواست خدا زنده ماند تا سالهای بعد راوی و شاهد دست اول یکی از فجیع ترین جنایاتی باشد که توسط منافقان در حق جمهوری اسلامی ایران انجام شد.

حجت الاسلام باغانی در ادوار اول و چهارم مجلس شورای اسلامی، به عنوان نماینده مردم غرب خراسان به خانه ملت راه یافت که در دوره چهارم ریاست کمیسیون قضایی مجلس را بر عهده داشت.

این روحانی برجسته همچنین پدر شهید «ناصرالدین باغانی» از شهدای جوان دوره هشت ساله دفاع مقدس است که در سال ۱۳۶۵ به فیض شهادت نائل شد و وصیتنامه معروف و خواندنی از او باقی مانده است که رهبر معظم انقلاب چند مرتبه از آن تعریف و تمجید کرده و دیگران را توصیه به مطالعه وصیت نامه این شهید جوان سبزواری کرده اند.

حجت الاسلام علی اصغر باغانی همچنین یکی از بنیانگذاران موسسه آبادانی دیار سربداران است که این موسسه مردمی خدمات عام المنفعه و تاثیرگذار زیادی از جمله ساخت فرودگاه، پیگیری تاسیس راه آهن، کمک به ایجاد بعضی زیرساخت های دانشگاهی، امنیتی و فرهنگی و در حال حاضر ایجاد منطقه ویژه اقتصادی سبزوار را در کارنامه خود دارد.

کتاب "بازمانده حزب جمهوری" که بخش های مهمی از وقایع و خاطرات انقلاب اسلامی و رویدادهای سبزوار را در چهار دهه اخیر روایت می کند، با قیمت ۲۸۰ هزار تومان در دسترس علاقه مندان است.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

نظر شما