شناسهٔ خبر: 36714467 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تسویه مطالبات کارگران شرکتهای ریسندگی مه‌نخ، فرنخ و نازنخ

رئیس کل دادگستری قزوین گفت: با پیگیری دستگاه قضائی مطالبات کارگران شرکتهای ریسندگی مه‌نخ، فرنخ و نازنخ پس از حدود 16 سال به آنان پرداخت شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حجت‌الاسلام نوراله قدرتی رئیس کل دادگستری استان قزوین ضمن تشریح وضعیت مطالبات کارگران شرکت مه‌نخ، فرنخ و نازنخ اظهار کرد: با اجرای تصمیمات ستاد مقاومتی استان جهت تعیین تکلیف وضعیت طلب کارگران این شرکت، پس از گذشت 16 سال بالغ بر 200 میلیارد ریال از مطالبات آنان پرداخت شد.

وی افزود: اموال شرکت در رهن بانکها و ادارات بوده و این امر پرداخت مطالبات کارگران شرکت را با مشکل مواجه کرده بود اما به لحاظ اینکه طلب کارگران جزء دیون ممتازه شرکت بوده با تصمیم ستاد اقتصاد مقاومتی استان به استناد مواد قانونی متعدد سوله‌های داخل شرکت، آهن آلات و سایر اموال مشابه به فروش رسید.

حجت‌الاسلام قدرتی با اشاره به فعال بودن تولید در این شرکت گفت: در پرداخت مطالبات کارگران این نکته مهم هم در نظر گرفته شد که تولید شرکت با مشکل مواجه نشود، مدت مدیدی است که شرکتهای مه نخ و نازنخ غیرفعال هستند، اما شرکت فرنخ همچنان مشغول تولید است.

این مقام ارشد قضائی افزود: عدم توجه به تقاضای کارگران طلبکار سبب نارضایتی بیشتر و اعتراضات جمعی در سطح شهر و مواردی از این دست می‌گردد که متاسفانه سوء استفاده افراد و گروههای ضد نظام را به همراه دارد، علاوه بر این عرصه برای مدیریت شرکت نیز تنگ شده و در نهایت تولید با مشکل مواجه می‌شود.

رئیس کل دادگستری قزوین در پایان یادآور شد: دوره جدید قوه قضاییه که دوره تحول نامگذاری شده فرصت خوبی برای کمک به واحد‌های تولیدی است که بر اثر تحریم‌ها و اهمال و سهل انگاری برخی مسؤولان دچار مشکل شده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما