شناسهٔ خبر: 36579785 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

بارش برف و باران در 7 استان

صاحب‌خبر -
سید مسلم یگانه
خبرنگار

به‌دنبال تغییرات جوی که از عصر پنجشنبه برخی از نقاط کشور را فرا گرفته، امروز -شنبه- شاهد بارش برف و باران در استان‌های شمالی و برخی از استان‌های مرکزی هستیم. در این میان، امروز مردم شمال تهران نیز صبح خود را با بارش برف شروع کردند. از طرفی، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هم از بارش برف و باران در جاده‌های ۷ استان خبر داد. همچنین تعطیلی مدارس نوبت عصر امروز برخی از مناطق استان‌های تهران، مازندران و فارس نیز از جمله اثرات بارش‌های اخیر بوده است.  «احد وظیفه»، رئیس مرکز ملی پایش خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور در این خصوص در گفت‌و‌گو با «ایران» اظهار داشت: این وضعیت تا روز سه‌شنبه در استان‌های خراسان شمالی، تهران، قزوین، البرز، زنجان، سمنان و مرکزی به‌صورت پراکنده ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون مازندران، گیلان و گلستان شاهد بارش باران و در برخی از نقاط کوهستانی این استان‌ها بارش برف داریم، افزود: کانون این بارش‌ها استان تهران است و حتی شرق استان قم نیز امروز شاهد بارش باران است.
وظیفه اعلام کرد که بارش‌ها تا آخر هفته در استان‌های شمالی ادامه خواهد داشت، اما دیگر استان‌های درگیر تغییرات جوی تا روز سه‌شنبه شاهد این وضعیت خواهند بود و سپس جوی آرام در این مناطق حاکم خواهد شد. رئیس مرکز ملی پایش خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: از اواخر وقت امروز(شنبه) موج جدیدی از بارش‌ها استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهار محال و بختیاری، فارس، لرستان، ایلام و بوشهر را فرا می‌گیرد که احتمال وقوع سیل در این مناطق وجود دارد. با این حال، این موج بارشی تا روز سه‌شنبه این هفته در این استان‌ها به‌صورت پراکنده ادامه خواهد شد. وی در خصوص وضعیت جوی استان تهران اظهار داشت: انتظار می‌رود بارش‌ها در این استان تا بعد ازظهر سه‌شنبه به‌صورت پراکنده ادامه داشته باشد و به‌دلیل حاکم بودن هوای خنک و سرد در مناطق شمالی تهران، بارش‌ها به‌صورت برف خواهد بود.

بارش باران و برف در ۷ استان
با این حال، بر اساس اعلام سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای در جاده‌های هراز، چالوس و آزاد راه قزوین- رشت مسیر (رفت و برگشت) تردد روان است و راه‌های هراز، چالوس، فیروزکوه و آزاد راه قزوین - رشت دارای بارش باران و برف است. همچنین در آزادراه قزوین-کرج محدوده‌های ساسانی، پایانه کلانتری و پل کلاک ترافیک نیمه سنگین گزارش شده است.
این سازمان از بارش برف و باران در برخی راه‌های استان‌های مازندران، تهران، البرز، قزوین، خراسان شمالی، سمنان و گیلان خبر داد و به رانندگان توصیه کرد که برای تردد در جاده‌های کوهستانی زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی به‌همراه داشته باشند.

نظر شما