شناسهٔ خبر: 36577377 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

اخبار

صاحب‌خبر -


دستگیری هکر با 644 کارت بانکی

گروه حوادث/ هکر حرفه‌ای مازندران که با هک صفحه اینستاگرام افراد 5 میلیارد ریال سرقت کرده بود از سوی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی مازندران دستگیر شد. به‌گزارش پلیس، این متهم پس از شکایت سه تن از شهروندان مبنی بر هک صفحات شخصی اینستاگرامشان توسط مأموران پلیس فتا شناسایی و در یکی از شهرهای مرکزی کشور دستگیر شد.
به‌گفته سرهنگ حسن محمدنژاد- رئیس پلیس فتا مازندران- این هکر حرفه‌ای و سابقه دار پس از هک صفحات شخصی اینستاگرام سه شهروند مازندرانی، با ارسال لینک جعلی بانک به فالوورهای آنان به‌منظور خرید جزوه درسی، اقدام به برداشت از حساب بانکی آنان می‌کرد. کارآگاهان و کارشناسان پلیس فتا پس از انجام تحقیقات دریافتند که متهم برای فرار از دست قانون و شناسایی نشدن، محل زندگی خود را ترک کرده و به شهرهای مرکزی کشور متواری شده که با انجام اقدامات اطلاعاتی محل اختفای وی شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی دستگیر شد.رئیس پلیس فتا مازندران گفت که در بازرسی از مخفیگاه متهم علاوه بر کشف ۶۴۴ کارت بانکی، ۱۲۰ عدد سیم کارت و ۳۸۰ میلیون ریال وجه نقد نیز کشف و ضبط شد و متهم هم در تحقیقات به بزه انتسابی و برداشت غیر مجاز از حساب بانکی شهروندان به ارزش پنج میلیارد ریال اقرار کرد.

سرقت کابل جان سارق را گرفت

گروه حوادث/ سارقی که قصد سرقت کابل برق فشار قوی را داشت بر اثر برق گرفتگی جان باخت.
به‌گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حوالی ساعت ۶ صبح دیروز«سه‌شنبه» جسد فردی ناشناس در محله منیریه کشف شد.
طبق شواهد و بررسی موضوع، این فرد حدوداً ۳۵ ساله با یک قیچی قفل شکن پس از ورود به یکی از ساختمان‌های حاوی کابل برق فشار قوی قصد بریدن سیم‌های برق را داشته که بر اثر برق گرفتگی جان باخت.

نظر شما