شناسهٔ خبر: 36558206 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

سندرز بر لزوم گفت‌وگوی ایران و عربستان تاکید کرد

خبرگزاری ایرنا

سناتور سوسیال دموکرات و داوطلب انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در حالی که عربستان سعودی را متحد قابل اعتمادی برای واشنگتن ندانست بر لزوم گردهم آوردن تهران و ریاض برای گفتگو تاکید کرد.

صاحب‌خبر -
برنی سندرز شامگاه چهارشنبه در مناظره انتخاباتی داوطلبان دموکرات که در آتلانتای ایالت جورجیا برگزار شد، با اشاره به قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد عربستان سعودی افزود: نه فقط به خاطر این قتل، این یک رژیم دیکتاتوری وحشی است.

وی ادامه داد: این رژیم، هرکاری برای خرد کردن دموکراسی انجام می‌دهد و زنان را شهروندان طبقه سوم می‌داند.

این داوطلب ریاست جمهوری آمریکا درباره سیاست خارجی کاخ سفید اظهار کرد: ما باید تحت رهبری آمریکا، عربستان سعودی و ایران در یک اتاق گرد هم آوریم؛ همین اقدام را باید برای اسرائیل و فلسطین انجام دهیم.

سندرز تاکید کرد: من طرفدار اسرائیل هستم، اما همزمان باید طرفدار مردم فلسطین هم باشیم. ما باید به کرامت و شایستگی آن‌ها احترام بگذاریم. آنچه که اکنون در غزه می‌گذرد، نزدیک به ۷۰ درصد مردم در شرایط ناپایداری هستند.

وی تصریح کرد: ما باید همراه با متحدانمان در سراسر جهان در همکاری با سازمان ملل متحد و نه تداوم حمایت از دیکتاتوری، بازاندیشی کنیم.

در مناظره شامگاه چهارشنبه به وقت محلی، جو بایدن، برنی سندرز، الیزابت وارن، کوری بوکر، امی کلوباچر، پته بوتیجیج، تولسی گابارد، تیم استیر، یانگ و کاملا هریس حضور داشتند.

نظر شما