شناسهٔ خبر: 36554171 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

حماس: تصمیم آمریکا در مورد شهرک‌های صهیونیستی

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا در مورد شهرک‌های صهیونیست‌نشین گفت که این گونه اظهارات سرپوشی بر جنایت‌ها و کشتارهای صهیونیست‌ها در حق فلسطینیان خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اظهارت وزیر امور خارجه آمریکا در مورد شهرک‌های صهیونیست‌نشین را «قتل‌عام سیاسی» دانست.

به گزارش شبکه قطری الجزیره، اسماعیل هنیه شامگاه چهارشنبه (۲۹ آبان) گفت: «تصمیم وزیر امور خارجه آمریکا در مورد شهرک‌های صهیونیست‌نشین قتل‌عام سیاسی خطرناکی است که بر قتل‌عام‌های خونینی که دشمن صهیونیست مرتکب می‌شود، سرپوش خواهد گذاشت».

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در واکنش به این اظهارت مایک پامپئو خواستار حمایت جدی و مسئولانه کشورهای عربی شد؛ حمایتی که به دوران تردید در اتخاذ تصمیمات ضروری در راستای حمایت از مردم و آرمان فلسطین پایان دهد.

وزیر خارجه آمریکا دوشنبه این هفته (۲۷ آبان) در ادامه حمایت‌های کشورش از اشغالگری صهیونیست‌ها در سرزمین فلسطین گفت که واشنگتن سیاستش در قبال شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را تغییر داده و اعلام می‌دارد که این شهرک‌سازی‌ها «به خودی خود» نقض قوانین بین‌المللی به شمار نمی‌روند.

این اظهارات مایک پامپئو واکنش اتحادیه اروپا، آلمان، ایران، ترکیه و  برخی از کشورهای عربی مانند عراق و عربستان سعودی را در پی داشته و آن‌ها، این تصمیم آمریکا را محکوم کردند.

 سازمان ملل و بیشتر کشورهای جهان شهرک‌های رژیم صهیونیستی را غیرقانونی می‌دانند؛ زیرا این رژیم در جنگ سال ۱۹۶۷ میلادی این سرزمین‌ها را اشغال کرده و بر مبنای کنوانسیون ژنو هر گونه ساخت و ساز از سوی اشغال‌گر در سرزمین‌های اشغالی ممنوع است.

انتهای پیام/

نظر شما