شناسهٔ خبر: 36542663 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

گزارش ١١ تخلف انتخاباتی در سجام | از تبلیغات زودهنگام تا تهدید به اغتشاش

مدیر کل پیشگیری‌های مردمی و مشارکت‌های مدنی قوه قضائیه از دریافت ١١ گزارش تخلف انتخاباتی در سامانه سجام خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سید علی‌اصغر رفاهی مدیر کل پیشگیری‌های مردمی و مشارکت‌های مدنی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: تاکنون ١١ گزارش از تخلفات و جرائم انتخاباتی در سامانه سجام دریافت شده است. 

وی که در نشست خبری سخن می‌گفت، درباره آخرین آمار و اطلاعات سامانه سجام به عنوان مهم‌ترین اقدام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه بیان کرد: استان گیلان یک مورد تبلیغات زودهنگام، استان خراسان رضوی دو مورد تبلیغات زودهنگام و یک مورد تهدید به اغتشاش در برگزاری انتخابات، استان آذربایجان غربی دو مورد تبلیغات زودهنگام، یک مورد تهدید به اغتشاش در انتخابات و یک مورد دامن زدن به اختلافات قومی، در استان کرمانشاه دو مورد تبلیغات زودهنگام در فضای مجازی و در استان چهارمحال و بختیاری یک مورد تبلیغات زودهنگام در فضای مجازی گزارش شده است.

رفاهی ادامه داد: در سامانه سجام درباره این‌که گزارش‌های دریافتی مستند و قابل ارسال به دستگاه‌های ذی‌ربط باشد، دقت نظر وجود دارد. در این راستا از مجموع ١١ گزارش دریافتی تاکنون دو گزارش از استان گیلان و خراسان رضوی قابل پیگیری بوده است و ٩ مورد دیگر در دست بررسی قرار دارد.

نظر شما