شناسهٔ خبر: 36502149 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس:

تأکید مجلس بر تسریع در واریز درآمد افزایش نرخ بنزین به حساب مردم/ طرح دو یا سه فوریتی اعلام وصول نشد

عباسی با اشاره به نشست غیرعلنی مجلس درباره افزایش قیمت بنزین، گفت: نمایندگان مجلس بر تسریع در واریز درآمد حاصل از افزایش نرخ بنزین به حساب مردم تأکید دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خانه ملت، اسدالله عباسی در حاشیه نشست علنی امروز (یکشنبه 26 آبان) درباره جلسه غیرعلنی صبح امروز مجلس که با حضور  شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی برگزار شد، گفت: براساس اصل 176 قانون اساسی، تصمیمی که در شورای عالی امنیت ملی اتخاذ شود و به تصویب سران سه قوه برسد، در صورتی که به تایید مقام معظم رهبری برسد، لازم الاجرا خواهد بود.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس با یادآوری سابقه بررسی قانون هدفمندی یارانه‌ها و مصوبه مجلس در این خصوص،  افزود: دولت با وجود مصوبه مجلس در شیوه اجرا تاخیر داشت. در نشست غیرعلنی امروز تصمیم گرفته شد که کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات و مرکز پژوهش های مجلس ایرادات وارده بر نحوه اجرای مصوبه سران قوا، برای کم شدن فشار بر مردم را بررسی و بلافاصله اعلام کنند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر درآمد حاصل از اجرای این قانون نیز باید هر چه سریعتر به حساب های مردم واریز شود.

عباسی درباره نظارت بر افزایش قیمت سایر اقلام، گفت: قوه قضائیه و دستگاه های نظارتی نیز در کنار کمیسیون های تخصصی مجلس بر افزایش قیمت سایر اقلام نظارت خواهند داشت تا افزایش قیمت بنزین به قیمت سایر کالاها تسری نیابد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس نیز با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در تلاش است که به نحو شایسته‌ای فواید حاصل از اجرای این قانون را به نفع مردم، مورد حمایت قرار دهد و ایرادات و اشکالات این قانون را برطرف کند.

احتمال اعمال اصلاحات قانون به نفع مردم

وی درباره مطرح شدن طرح سوال از رئیس جمهور در نشست غیرعلنی، توضیح داد: در نشست غیرعلنی درخصوص زمان اجرا و شیوه اجرای این قانون بحث هایی مطرح شد، اما طرح مباحثی از جمله استیضاح رئیس جمهور به هیچ عنوان مطرح نشد. البته احتمال اصلاح این قانون به نفع مردم وجود دارد تا فردی از اجرای این قانون زیان و ضرری مترتب نشود.

عباسی در پاسخ به این سوال که آیا طرح دوفوریتی یا سه فوریتی برای لغو مصوبه سران سه قوه تقدیم هیات رئیسه شده است یا خیر، گفت: با توجه به بررسی جوانب، تنها پیشنهاداتی مطرح شد و هیچ طرح دوفوریت یا سه فوریتی اعلام وصول نشد و فقط مقرر شد کمیسیون های تخصصی در جهت اجرای دقیق این قانون اقدامات لازم را انجام دهند./

نظر شما