شناسهٔ خبر: 36500825 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در دیدار اعضای گروه دوستی پارلمانی گرجستان و ایران با ذوالنوری مطرح شد؛

تاکید تهران و تفلیس بر رفع موانع تعاملات اقتصادی و بانکی

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر رفع موانع و مشکلات تعاملات اقتصادی و بانکی میان ایران و گرجستان گفت: استاندارد سازی کالاهای صادراتی ایران به گرجستان با شاخص­‌های اروپایی قدری سخت­گیرانه است که این مساله قابل حل و فصل است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، شالوا کیکناولیدزه، رئیس گروه دوستی پارلمانی گرجستان - ایران روز یکشنبه با مجتبی ذوالنوری دیدار و گفت‌وگو کرد.

ذوالنوری در این دیدار با اشاره به سابقه ارتباطات تاریخی و فرهنگی دو کشور و مراودات رو به رشد جمهوری اسلامی ایران و گرجستان، گفت: علایق و زمینه‌های همکاری برای توسعه و تقویت روابط در حوزه‌های مختلف چون حمل و نقل، نفت و انرژی، فرهنگی – آموزشی، کشاورزی و توریسم وجود دارد و مجلس شورای اسلامی از تقویت و تسهیل روابط و مناسبات فی­مابین استقبال می­‌کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن حمایت از تمامیت ارضی گرجستان بر تعامل میان کشورهای منطقه در حل و فصل موضوعات منطقه‌­ای تأکید کرد.

وی با تأکید بر رفع موانع و مشکلات تعاملات اقتصادی و بانکی میان دو کشور، گفت: استاندارد سازی کالاهای صادراتی ایران به گرجستان با شاخص­ های اروپایی قدری سخت­گیرانه است که این مساله قابل حل و فصل است.

ذوالنوری با مثبت ارزیابی کردن روابط پارلمانی بر تقویت و تحکیم ارتباطات میان کمیسیون های تخصصی در مجالس دو کشور تأکید کرد.

شالوا کیکناولیدزه، رئیس گروه دوستی پارلمانی گرجستان – جمهوری اسلامی ایران با اشاره به موقعیت جغرافیایی گرجستان و شرایط مناسب برای سرمایه‌گذاری، گفت: ظرفیت ­های بالایی برای گسترش همکاری های دو کشور در زمینه های مختلف وجود دارد که توسعه راه آهن بین دو کشور برای اتصال دریای سیاه به خلیج فارس، آموزش، انرژی و توریسم از آن جمله می­ باشند.

وی با قدردانی از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی کشورش در مسئله آبخازیا بر نقش و جایگاه مهم جمهوری اسلامی ایران در مناسبات منطقه تاکید کرد.

 

نظر شما