شناسهٔ خبر: 36500466 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در دیدار اعضای گروه دوستی پارلمانی گرجستان؛

«ذوالنوری» از تمامیت ارضی گرجستان حمایت کرد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از تمامیت ارضی گرجستان حمایت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، شالوا کیکناولیدزه رئیس گروه دوستی پارلمانی گرجستان و ایران امروز (یک‌شنبه) با مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

ذوالنوری در این دیدار با اشاره به سابقه ارتباطات تاریخی و فرهنگی دو کشور و مراودات رو به رشد جمهوری اسلامی ایران و گرجستان، گفت: علایق و زمینه‌­های همکاری برای توسعه و تقویت روابط در  حوزه‌های مختلف چون حمل و نقل، نفت و انرژی، فرهنگی – آموزشی، کشاورزی و توریسم وجود دارد و مجلس شورای اسلامی از تقویت و تسهیل روابط و مناسبات فی­مابین استقبال می‌­کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن حمایت از تمامیت ارضی گرجستان بر تعامل میان کشورهای منطقه در حل و فصل موضوعات منطقه‌ای تأکید کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر رفع موانع و مشکلات تعاملات اقتصادی و بانکی میان دو کشور، اظهار داشت: استانداردسازی کالاهای صادراتی ایران به گرجستان با شاخص­‌های اروپایی قدری سخت­گیرانه بود که این مسئله قابل حل و فصل است.

ذوالنوری در پایان با مثبت ارزیابی کردن روابط پارلمانی بر تقویت و تحکیم ارتباطات میان کمیسیون‌های تخصصی در مجالس دو کشور تأکید کرد.

شالوا کیکناولیدزه رئیس گروه دوستی پارلمانی گرجستان و جمهوری اسلامی ایران با اشاره به موقعیت جغرافیایی گرجستان و شرایط مناسب برای سرمایه‌گذاری، گفت: ظرفیت‌های بالایی برای گسترش همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف وجود دارد که توسعه راه آهن بین دو کشور برای اتصال دریای سیاه به خلیج فارس، آموزش، انرژی و توریسم از آن جمله است.

وی با قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی کشورش در مسئله آبخازیا بر نقش و جایگاه مهم جمهوری اسلامی ایران در مناسبات منطقه تاکید کرد.

نظر شما