شناسهٔ خبر: 36485405 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

نگاهداری:

دانشگاه آزاد با ۴۰۰ واحد در سطح کشور ظرفیت مناسبی برای فعالیت‌های صنعتی دارد

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد با وجود ۴۰۰ واحد دانشگاهی در سطح کشور ظرفیت مناسبی برای فعالیت‌های صنعتی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی،  بابک نگاهداری، رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تأکید بر پیگیری روند ارتباط منطقی دانشگاه آزاد اسلامی با صنعت گفت: در تلاش هستیم تا با منطقه‌بندی کشور، در زمینه راهبری فعالیت‌های پژوهشی و ارتباط با صنعت تحولی اساسی در دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد کنیم.

وی مهمترین برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی را پیگیری طرح پایش، راه اندازی مدارس مهارتی و در اختیار قرار دادن شبکه عظیم کارگاهی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی با ۱۱ هزار آزمایشگاه و ۱۴۷ هزار وسیله به صنعتگران عنوان کرد.

نگاهداری تأسیس رشته‌های فنی با توجه به نیاز استان، ایجاد کارگاه‌های مهارتی متناسب با نیاز صنایع جهت تربیت نیرو‌های متخصص و ایجاد صندوق پژوهش و فناوری با ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه برای مشارکت در سرمایه گذاری در صنعت یا تولید قطعات مورد نیاز صنایع را از دیگر برنامه‌های ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی برشمرد.

ایمان عطارزاده، مدیرکل پایش، نظارت و آمار و اطلاعات پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این جلسه با تأکید بر وجود بیش از ۴۰۰ واحد و مرکز دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشور و ظرفیت‌های بسیار این واحد‌ها و مراکز به منظور بسترسازی مناسب فعالیت‌های صنعتی با توجه به رویکرد جدید پژوهشی در دانشگاه آزاد اسلامی و شرایط فعلی کشور، مهارت محوری در پاسخ به نیاز صنعت و جامعه را یک مطالبه منطقی عنوان کرد.

وی افزود: اگر قرار است توسعه‌ای در کشور باشد، الزام آن بهره‌وری از دانش، در اختیار داشتن تجهیزات و امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی و استفاده از توان دانشجویان و استادان است که همه این موارد در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد.

عطارزاده تأکید کرد: با برگزاری نشست‌های راهبری پژوهشی و منطقه بندی کشور به دنبال حل مسأله صنعت و جامعه هستیم و طرح پایش این امکان را ایجاد می‌کند که خود واحد‌ها و اعضای هیئت علمی حتی صنعتگران امکان ثبت‌نام در این طرح و عنوان موضوع مورد نظر را داشته باشند.


نظر شما