شناسهٔ خبر: 36477567 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتدال | لینک خبر

اولین بارش برف و غافلگیری شهرداری تهران!

در بسیاری از مسیر ها به دلیل نشستن برف و عدم برف روبی و پاشیدن شن و نمک، خودروها امکان حرکت ندارند و حتی در برخی از معابر، رانندگان خودروهای خود را به همان صورت که در وسط راه هستند، رها کرده اند. در بلوارهای شهید آبشناسان و شهید ستاری تردد خودروها کاملاً متوقف شده و خودروها در این معابر، امکان تردد ندارند.

صاحب‌خبر -
اولین بارش برف و غافلگیری شهرداری تهران!در اولین دقایق شروع ‎برش برف در منطقه ‎سوهانک تهران تمامی مسیر ها مسدود شده و خودروها از حرکت بازماندند.

به گزارش اعتدال، این در حالیست که پیشتر ‎هواشناسی نسبت به ورود سامانه هوای سرد به کشور هشدار داده بود.

هم‌اکنون مسیر بلوار ارتش (شرق به غرب) کاملا مسدود و خودروها بیش از نیم ساعت است که متوقف شده اند.


رئیس پلیس راهور تهران: خودروها امکان حرکت ندارند


بارش برف در تهران باعث دشواری تردد در بسیاری از معابر شهر به ویژه در مناطق شمالی شهر شده است.

سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با توجه به بارش برف در پایتخت و وضعیت معابر اظهار داشت: همانطور که مستحضر هستید از ساعت ۷ تا ۷:۳۰ صبح، بارش در مناطق شمالی تهران آغاز شد که با توجه به اینکه معابر شمالی تهران دارای شیب است و این شیب ها با بارش برف نیاز به برف روبی و ریختن شن و نمک دارند که راه باز شود و با توجه به عدم انجام دادن این موارد، تردد در معابر شمالی تهران با مشکل مواجه شده است.

وی افزود: در بسیاری از مسیر ها به دلیل نشستن برف و عدم برف روبی و پاشیدن شن و نمک، خودروها امکان حرکت ندارند و حتی در برخی از معابر، رانندگان خودروهای خود را به همان صورت که در وسط راه هستند، رها کرده اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تصریح کرد: در خیلی از مناطق شمالی بار ترافیکی کاملا متوقف شده و امکان تردد در برخی نقاط مانند ولنجک، دربند، بلوار دانشجو، بلوار رشیدالدین فضل الله، خیابان ولی عصر، خیابان شریعتی از خیابان دزاشیب و در ادامه محورهای فرعی مثل خیابان فرمانیه و علوی و همچنین خیابان عمار تا سه راه یاسر، باهنر، خیابان کامرانیه شمالی، بلوار ارتش، بلوار اندرزگو، میدان دانشگاه آزاد در منطقه ۵، بلوار سیمون بولیوار، بلوار اشرفی اصفهانی، ستاری، بزرگراه های بابایی به غرب، امام علی به سمت شمال، چمران، صدر به سمت غرب، مدرس به شمال، چمران، یادگار امام، همت و همچنین شهید باکری از نقاطی هستند که به دلیل بارش شدید برف و لغزندگی، خودروها امکان حرکت ندارند.

وی افزود: با توجه به شرایطی که در برخی از این معابر وجود دارد، از هموطنان خواهش می کنم از ترددهای غیر ضروری خودداری کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در پایان یادآور شد: شایان ذکر است که در بلوارهای شهید آبشناسان و شهید ستاری تردد خودروها کاملاً متوقف شده و خودروها در این معابر، امکان تردد ندارند.


تشکیل جلسه در شهرداری، پایش نقاط برف گیر پایتخت

رئیس مرکز کنترل ترافیک تهران از پایش نقاط برف گیر پایتخت با دوربین‌های ترافیکی خبر داد.

با بیان این که در پی بارش صبحگاهی برف در تهران جلسه فوری در مرکز کنترل ترافیک برگزار شده است گفت: در این جلسه که از دقایق ابتدایی امروز صبح با حضور شهردار تهران و معاون استاندار تشکیل شده است تمامی معاونین شهردار و روسای سازمان‌های دخیل همچون آتش نشانی ، اتوبوسرانی و غیره حضور دارند.

وی با بیان این که در این جلسه که به ریاست شهردار تهران برگزار شده با پایش شهر توسط دوربین‌های ترافیکی وضعیت بررسی می‌شود، گفت: نیروهای خدمات شهری و اکثر معابر مناطق 1و2 و 3 و 5 فعال هستند و در حال خدمات رسانی به شهروندان می‌باشند.




اولین بارش برف و غافلگیری شهرداری تهران!

اتوبان امام علی(ع) تهران و تصادف زنجیره ای





شهرداری تهران در مواجهه با برف آمادگی سیستماتیک لازم را نداشت

دبیر مجمع نمایندگان تهران گفت که شهرداری تهران امروز در مواجهه با بارش برف آمادگی سیستماتیک را نداشت؛ اگر شهرداری ادعای آماده بودن را دارد حداقل محکم‌تر وارد شود.

محسن علیجانی با انتقاد از عملکرد شهرداری تهران در مواجهه با بارش برف در پایتخت گفت: هواشناسی از هفته گذشته بارش برف در تهران را پیش بینی کرده بود که در این شرایط انتظار می‌رفت شهرداری آمادگی لازم را داشته باشد. البته اگر شهرداری معتقد است که برای مقابله با بارش برف آماده بوده لازم بود که با توان بیشتری ورود پیدا می‌کرد. بنده در چند ساعتی که در خیابان‌های تهران تردد داشتم آمادگی سیستماتیک شهرداری برای مقابله با برف را ندیدم.

نماینده تهران توضیح داد: انتظار می‌رفت ایستگاه‌های توزیع شن، نمک و ماسه و ماموران شهرداری به وضوح در سطح شهر دیده می‌شد  که چنین مواردی را مشاهده نکردم، ما باید از بحران‌ها درس بگیریم؛ متاسفانه تهران در طول یکی دو سال گذشته از وقوع بحران‌های همچون بارش باران و برق غافلگیر شده است؛ ان‌شاءالله امسال شهرداری با تمام توان کار کند.

علیجانی در عین حال با بیان این که باید منتظر گزارش شهرداری برای ارائه نظر دقیق‌تر بود تاکید کرد: شهرداری باید محکم‌تر وارد شود؛ ما در زمان بارندگی در جنوب تهران غافلگیر شدیم که امروز هم به نظر می‌رسید شهرداری آمادگی سیستماتیک لازم را نداشت.

دبیر مجمع تهران با اشاره به جلسه روز دوشنبه هفته جاری شورای ۵۳ نفره گفت: شورای موسوم به ۵۳ نفره متشکل از نمایندگان تهران در مجلس و اعضای شورای شهر تهران و همچنین استاندار، شهردار در روز دوشنبه در جلسه‌ای با دستور قبلی گرد هم می آیند؛ قرار است در این جلسه موضوع انفکاک شورای شهر تهران از ری مطرح شود؛ قطعا موارد دیگری همچون میزان آمادگی شهرداری در مواجه با بارش برف و اقدامات صورت گرفته برای آلودگی هوا هم مطرح خواهد شد.

ترافیک معابر اصلی شمال شهر تهران بسیار سنگین است

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: ۶ نقطه در پایتخت به علت بارش برف سنگین دچار ترافیک شدید شده است.

سرهنگ محمد رازقی افزود: ۶ نقطه در شهر تهران به علت بارش برف ترافیک سنگین دارد و عوامل پلیس راهنمایی و رانندگی با تمام توان در حال بازگشایی این معابر است.

وی ادامه داد: خیابان باهنر سه راه یاسر، بزرگراه چمران از جنوب به شمال، خیابان ولیعصر از جنوب به شمال و برعکس حد فاصل پارک وی و تجریش ترافیک سنگین مشاهده می شود.

رازقی افزود: همچنین خیابان شریعتی جنوب به شمال از قیطریه تا میدان قدس و بلوار ارتش شرق به غرب نیز دارای ترافیک سنگین است.

وی در گفت: از ارگان‌های مربوطه به خصوص شهرداری انتظار داریم تا با سرعت بیشتر نسبت به شن پاشی معابر اقدام کند تا پلیس بتواند ترافیک را روان کند.


اختلال در ۲ خط اتوبوسرانی تهران بر اثر بارش برف

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران اعلام کرد: ۲ خط اتوبوسرانی واقع در شمال پایتخت به دلیل بارش برف دچار اختلال شد که در تلاشیم این خطوط باز شود.

پیمان سنندجی توضیح داد: مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به شروع بارش برف پاییزی از صبح امروز گفت: در خط ۴ جنوب به شمال چمران روبروی آتی ساز و خط ۱۰ مسیر دانشگاه علوم تحقیقات به دلیل بارش برف اعزام اتوبوس نداریم و تلاش ما در مدیریت شهری این است که در صورت کاهش بارش‌ها و تمهیدات نیروهای خدمات شهری و بازگشایی معبر تردد اتوبوس‌های بی آری تی در این دو خط نیز به روال عادی بازگردد.

وی تاکید کرد: کمبود اتوبوس نداریم و تعداد اتوبوس‌ها امروز از همه روزها بیشتر است.

به گفته این مقام مسئول، با مانتورینگ آنلاین مسیرهای اتوبوس، کمبودها را تا حد امکان برطرف خواهیم کرد.


ترافیک سنگین در برخی نقاط تهران + اسامی خیابانها

رییس پلیس راهور تهران ضمن اشاره به ترافیک سنگین در برخی مناطق تهران از شهروندان خواست تا از تردد غیر ضروری در شهر خودداری کنند.

 سردار مهماندار با بیان اینکه از امروز صبح بارش برف شدیدی همزمان با ساعات پیک ترافیک در تهران آغاز شد، اظهار کرد: از همان ساعات ابتدایی بارش برف پلیس و همکاران ما در شهرداری مشغول خدمت‌رسانی به مردم شدند اما بارش برف در برخی مناطق به قدری شدید بود که تلاش ما برای عبور و مرور جوابگو نبود.

وی در گفت‌وگویی که با شبکه خبر داشت، ادامه داد: در حال حاضر ترافیک سنگینی از میدان ونک تا تجریش، جنوب به شمال شریعتی از پل قیطریه تا میدان قدس و جنوب به شمال بزرگراه چمران مشاهده می‌شود. همچنین خیابان کامرانیه و خیابان باهنر در حال حاضر غیر قابل تردد هستند.

رییس پلیس راهور تهران با تاکید بر اینکه شهروندان از تردد غیر ضروری در شهر خودداری کنند، گفت: رانندگان حتما زنجیرچرخ همراه داشته باشند.

همچنین عطایی - مدیرکل خدمات شهری شهردار تهران - نیز اظهار کرد: برف جزو بدیهیات شهری است و ما نیز در این‌باره غافلگیر نشدیم. در حال حاضر در مخزن‌های زرد رنگ شهری کیسه‌های شن قرار داده شده است تا شهروندان بتوانند از آن استفاده کنند.


توئیت مشاور شهردار تهران: همه چیز مرتبط با برف نیست

اولین بارش برف و غافلگیری شهرداری تهران!

نظر شما