شناسهٔ خبر: 3646178 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

وحید جلیلی در یادواره شهدای سلامت:

اجازه ندهید خط میان اسلام واقعی و اسلام آمریکایی کمرنگ شود

معاون فرهنگی شهرداری مشهد در جمع دانشجویان گفت: اجازه ندهید خط خونی که بین اسلام انقلابی و اهل بیتی و اسلام‌های انحرافی و آمریکایی است کمرنگ شود، با برگزاری این گونه جلسات کاری کنید شمه‌ای از حیات طیبه شهدا در فضای شهر جاری شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از مشهد، وحید جلیلی شب گذشته در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی مشهد در همایش شهدای سلامت این دانشگاه در مشهد با بیان این نکته که امیدوارم چنین مراسم‌هایی به ما رسم واقعی شهادت را بیاموزد، گفت: باید در این نوع جلسات نسبت به حیاتی که شهدا به جامعه ما ارزانی داشته‌اند تأمل کنیم.

 

وی ادامه داد: پرداختن به حقیقت رفتار شهدا جای تأمل جدی و قابلیت ارائه به فرد فرد جامعه بشریت که به دنبال رهایی از خوف و حزن هستند را دارد؛ قرآن در آیه‌ای می‌فرماید شهدا بشارت دهنده فضایی هستند که در آن نه خوف راه دارد و نه حزن، نه دلهره‌ای وجود دارد و نه دلسرد و نگرانی و افسردگی در این میان معنا نمی‌یابد.

 

معاون فرهنگی شهرداری مشهد تصریح کرد: خط شهادت، خط شادکامی مؤمنانه است، ما در مشهدی زندگی می‌کنیم که در نام زیبایش عطر شهادت پیچیده است، اگر به خط شهادت معرفت پیدا کنیم، محصول آن جامعه‌ای پر از شادکامی و فارغ از حزن، خوف، دلهره و دلسردی خواهد بود و در واقع مفهوم سلامتی در اندیشه دینی بسیار فراتر از این واژه در قاموس‌ها و دائرةالمعارف‌های عادی است.

 

جلیلی در ادامه شهدا را به مثابه گلبول‌های سفید جامعه دانست و متذکر شد: شهدا ضامن حفظ سلامتی جامعه و امنیت آن در برابر هجوم تهدیدها و عوارض هستند، کشورهای دیگری هم هستند که کشتگانی در راه دفاع از کشور خود داده‌اند؛ اما قربانیان جنگ‌های دفاعی آنان صرفأ خود را فدای امنیت جامعه می‌دانستند؛ اما شهدای ما علاوه بر امنیت و سلامت فیزیکی جامعه، به سلامت روح مردم نیز اهمیت می‌دادند.

 

وی پاسداشت از خون شهدا را در پاسداشت یاد آنان دانست و افزود: شهدا دائم در حال فرستادن پیام بشارت هستند، دغدغه‌مندان سلامت جامعه باید فکری به حال گوش و حلق و بینی ما بکنند که چرا رایحه شهادت را استشمام نمی‌کنیم، مگر در وجود خود چه می‌ریزیم که گوش‌های ما نسبت به پیام شهدا ناشنوا می‌شود؟

 

معاون فرهنگی شهرداری مشهد ادامه داد: امام(ره) به عنوان تربیت کننده شهدا و کسی که مفهوم شهادت را در زندگی معاصر ما معنی کرد در تبیین مکتب و راه شهدا در آخرین پیام مفصلی که صادر کردهاند، شاخص‎ها را بیان کردهاند.

 

جلیلی خاطرنشان کرد: پس از پایان جنگ عدهای از جمله منتظری و اطرافیان ایشان صحبتهایی کردند و تلاش داشتند بگویند که هشت سال دفاع مقدس بیهوده و حمایتها از ولایت بیدلیل و بینتیجه بوده است. که امام(ره) میفرمایند ما در جنگ دوست و دشمن را شناختیم و در نهایت میگویند از «همه دستاوردهای جنگ، بالاتر استمرار روح اسلام انقلابی است».

 

وی در ادامه متذکر شد: شهدای ما جان خود را فدای اسلام متحجرین، انجمن حجتیه آمریکایی و روشن فکری نکردند، امروز انواع اسلامها وجود دارد، در همین ایام ببینید چه انسانهایی در جنگ شرکت کردند و با تفکر در این خصوص به پاسخهای مورد نیاز خود خواهیم رسید.

 

معاون فرهنگی شهرداری مشهد پرداختن به تفکر دفاع مقدس و شهدا را دارای اهمیت بسیار دانست و گفت: شهدا با خون خود خطی بین اسلام ناب با اسلامهای قلابی مورد حمایت تشیع انگلیسی و تسنن آمریکایی کشیدند تا اسلام واقعی مصون بماند وظیفه ما این است که نگذاریم این خط خونی که بین اسلام انقلابی و اهل بیتی و اسلامهای انحرافی کشیده شده است کمرنگ شود.

 

جلیلی بیان داشت: این گونه جلسات باید کمک کند تا اسلام و عدالت اصیل، زنده تر و پررنگ تر شود تا شمه‌ای از حیات طیبه شهدا در فضای شهر جاری شده و مردم را در مسیر زندگی واقعی هدایت کند.

 

وی در پایان گفت: امروز باید در ممیزه‌های خود با اسلام آمریکایی روبرو شویم نه در مشترکات خود. امیدواریم این جلسات نقطه شروعی شود برای بازخوانی راه واقعی شهدا و تمایز گذاشتن با مکتب اسلام انقلابی با انواع و اقسام دین دارای‌های منهای جهاد، انقلاب و ظالمین.

 

در ادامه حجت الاسلام ابراهیمی، معاون فرهنگی- دانشجویی علوم پزشکی با بیان این نکته که امروز بیش از هر زمان دیگری برای ما قابل درک است که درخت تنومند انقلاب ثمره آبیاری شدن آن با خون شهدا است، گفت: امروز این درخت تنومند نه تنها در ایران که در دنیا سایه افکنی خود را نشان داده است.

 

وی ادامه داد: در باب شهیدان سخن گفتن در زمان کوتاه کار بسیار سختی است؛ کسانی که در پیشگاه الهی روزی می خورند نیاز به سخن گفتن ندارند و در حقیقت ما باید از آنان استمداد کنیم که ما را در راه اسلام یاری کنند.

 

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: این مجلس به نام شهدایی مزین است که ویژگی خاصی دارند، شهدایی که به حوزه سلامت، علم و دانشگاه منتصب هستند. اگر آنان آن روز نمی‌رفتند امروز سکان علم را شما به دست نداشتید.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به شهدای دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۷۲ شهید که تقدیم انقلاب کرده است یکی از پر افتخارترین دانشگاه های علوم پزشکی کشور است. وجود این شهدا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد باری را بر دوش ما می‌گذارد که برای رساندنش به مقصد تلاش بسیاری را باید انجام دهیم.

 

در پایان این مراسم خلیل موحدی با بیان این نکته که با نام خردگرایی تلاش می‌شد اصول انقلاب را از ما بگیرند، بیان کرد: جای تأسف است که امروز برای گل زدن مسی ۳۵ میلیون نفر خود را بالا و پایین می پرند؛ اما از دکتر چمرانی که در آمریکا با رتبه A دکترای فیزیک پلاسما می گیرد و همه آن آسایش را رها و در لبنان آن حماسه را ایجاد می‌کند، جوانان ما خبری ندارند.

 

موحد نیاز جوان امروز را رسیدن به حیات شهدا دانست و متذکر شد: امروز نیاز به احیای تفکر شهید کاوه، مردانگی بابانظر و اخلاص برونسی داریم، عزت امروز ما مدیون قطره قطره خون شهداست.

 

وی ادامه داد: عزتی که خدا به ما داد آن هم به واسطه شهدا کاری کرده است که ملتی که چهار دهه پیش آمریکایی‌ها از آن حق توحش می‌گرفتند امروز شش کشور بزرگ دنیا در یک طرف میز در برابرش بنشینند تا شاید راه به جایی ببرند.

 

این رزمنده دوران دفاع مقدس با بیان این نکته که شهدا بیمه کننده راه انقلاب هستند، تصریح کرد: خداوند این عزت را به واسطه شهدا بیمه کرد، خداوند ما را امتحان می‌کند تا ببیند در راه دفاع از انقلاب آیا مانند شهدا رفتار می‌کنیم؟.

 

 موحد در پایان گفت: امروز روز جهاد و روز ادامه دادن راه شهدا است، بزرگی تعریف می‌کرد شهید کاوه به من گفت چرا جبهه نمی‌آیی؟ گفتم من از کمر فلج هستم و نمی‌توانم؛ اما شهید کاوه گفت پای تو فلج شده، زبان و کلام تو که فلج نشده است؟ بیا و با زبان خود در جبهه شرکت کن.

 

نظر شما