شناسهٔ خبر: 3288806 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

حجت‌الاسلام فاطمي در گفتگو با «خبرگزاري دانشجو»:

توهين به پيامبر اسلام (ص) نتيجه ضعف اسلام آمريكايي در برابر اسلام ناب محمدي است

رئيس دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد قوچان گفت: انجام اينگونه اقدامات و توهين به پيامبر گرامي اسلام (ص) به دليل وجود نقطه ضعف اسلام آمريكايي عرضه شده توسط دشمنان در برابر اسلام ناب محمدي است.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام مهدي فاطمي در گفتگو با خبرنگار «خبرگزاري دانشجو» در مشهد، گفت: ابزارهاي مختلفي براي انتقال پيام وجود دارد؛ اما قالب هنري يك ابزار، غير مستقيم است كه مفاهيم مورد نظر خود را براي درك مفهوم ارائه مي‌دهد.

 

وي با بيان اينكه كاريكاتور كشيدن از اشخاص به دليل پايين آوردن اُبهت و تنزل از جايگاه مربوطه است، افزود: وقتي كاريكاتوري موهن از شخصيتي جهاني همچون پيامبر گرامي اسلام (ص) كشيده مي‌شود در اولين نگاه بايد اين را دانست كه منبع اصلي اين رفتار به دنبال تنزل مقام اين شخصيت جهاني به مانند يك فردي عمومي و عادي است.

 

رئيس دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد قوچان با اشاره به اين موضوع كه پيامبر گرامي اسلام (ص) علاوه بر جايگاه و صفات اخلاقي، يك نماد و الگو براي همه مسلمانان محسوب مي‌شوند، تصريح كرد: اين عمل زشت توهين به همه مسلمانان بوده و هدف از چاپ اين نشريه پايين‌كشيدن شعله اسلام است.

 

فاطمي تأكيد كرد: به فرموده قرآن كريم توهين كردن به افراد حتي كافران مجاز نبوده چون انسان داراي عزت، كرامت و شرافت است و توهين كردن خارج از اين محدوده است. پس چرا برخي افراد معلوم‌الحال با دين و مذهب مشخص اقدام به توهين به پيامبر گرامي اسلام كه اين قرآن عظيم بر وي نازل شده مي‌کنند؟

 

وی با يادآوري اين مطلب كه غرب در منجلاب فرهنگ، سياست و اداره كشورهاي خود مانده و به جاي عدالت، تبعيض را سرلوحه امور خويش قرار داده‌اند، خاطرنشان كرد: انجام اينگونه اقدامات و توهين به پيامبر گرامي اسلام (ص) به دليل وجود نقطه ضعف اسلام آمريكايي عرضه شده توسط دشمنان در برابر اسلام ناب محمدي به پرچمداري ايران اسلامي و ولايت مطلقه فقيه است.

 

رئيس دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد قوچان تصریح كرد: بايد در اين برهه از زمان چهره واقعي اسلام ناب محمدي در برابر اسلام آمريكايي به همه مردم دنيا نشان داده شود که قطعا رويكرد همه مردم بويژه جوانان به اسلام و مذهب تشيع افزايش خواهد يافت.

 

فاطمی يادآور شد: در گذشته در برخي كشورها تعداد شيعيانشان به انگشت‌هاي يك دست نمي‌رسيد؛ اما به دليل آشنايي با گفتمان شيعه و مكتب اهل بيت عليهم السلام در كشوري كه مذهب رسمي آن اسلام نيست تعداد شيعيانش به بالاي يك ميليون نفر مي‌رسد.

نظر شما