شناسهٔ خبر: 36389509 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز عملیات اجرایی طرح تکمیل طرح فاضلاب زرند

حدود هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان طرح وزارت نیرو در سفر رییس جمهوری به استان کرمان افتتاح می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبر گزاری صداوسیما مر کز کرمان، رضا اردکانیان  در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح تکمیل طرح فاضلاب زرند در جمع خبرنگاران افزود: این طرحها شامل واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی گهران، تعدادی طرح برقی، نیروگاه‌های خورشیدی و تصفیه‌خانه فاضلاب است .

وی با اشاره به آغاز طرح جمع‌آوری و تصفیه‌ فاضلاب زرند به روش بیع متقابل با ۲۱۷ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری افزود:  این طرح  با هدف طرح بازیابی پساب مصارف صنعتی و کشاورزی، کمک به اشتغال در طول دوره ساخت و بهره برداری، جلوگیری از آلودگی محیط زیست و کمک به رشد صنعت و کشاورزی آغازشدو امید است این طرح ظرف سه سال آینده به بهره‌برداری برسد

وزیر نیرو ادامه داد: طرح فاضلاب زرند با ۴۵۹ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب، هشت کیلومتر خط انتقال و تصفیه‌خانه‌ای با ظرفیت ۱۶ هزار متر مکعب پیش‌بینی شده است.

وزیر نیرو  افزود:وزارت نیرو در کرمان ۵۴ پروژه عمده آب، برق و فاضلاب با اعتباری بالغ‌ بر ۱۸ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در دست اجرا دارد .

اردکانیان با اشاره به آغاز پویش هرهفته_الف_ب_ایران از نیمه دوم امسال در کشور، گفت: این پویش به معنای یک حرکت دسته جمعی و بر اساس آن قرار است تا پایان امسال ۲۲۷ طرح مهم صنعت آب و برق با اعتبار افزون بر ۳۳ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری برسد.

وزیرنیرو با بیان این که هر هفته یکی از استان‌های کشور شاهد افتتاح پروژه‌های مهم آب و برق در راستای پویش یاد شده خواهد بود، ادامه داد: این پویش بدین معنا نیست که پیش از این وزارت نیرو پروژه‌های مهمی نداشته و یا پس از این طرح‌های بزرگی برای افتتاح نخواهد داشت.

 

نظر شما