شناسهٔ خبر: 36328642 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جمعه کن:

آسان سازی ازدواج برای نهادینه کردن تقوا در جامعه ضرورت دارد

امام جمعه کن گفت: آسان سازی ازدواج برای نهادینه کردن تقوا در جامعه ضرورت دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ورامین، حجت الاسلام یحیی صالح نیا در خطبه های نماز جمعه این هفته کن که با حضور امت مسلمان‌ و خدا جوی غرب تهران در حسینیه سر اسیاب کن برگزار شد طی سخنانی ضمن تبریک قرار گرفتن در عصر بقیه الله العظم گفت: منتظران ظهور حضرت مهدی برترین افراد هر زمان هستند .

 

وی به نقل از پیامبر اکرم افزود: «روز قیامت فرا نمی رسد مگر اینکه از بین ما قائم حقیقی قیام کند و آن قیام زمانی خواهد بود که خداوند عزوجل او را اجازه فرماید»، لذا هرکسی پیرو باشد نجات پیدا خواهد کرد و هر کس از فرمانش تخلف نماید هلاک خواهد گردید.

 

امام جمعه کن بیان داشت: یکی از مسایلی که در جامعۀ ما برای نهادینه کردن تقوا ضرورت دارد آسان سازی ازدواج است و مردم می توانند از سالگرد ازدواج حضرت رسول و حضرت خدیجه چند درس آموزنده از این ازدواج بگیرند، به نظر برخی پیش از پیمان زندگی مشترک با پیامبر(ص) ۲ بار ازدواج کرده بود و حضرت خدیجه تمام ثروت خود را در عشق به حضرت محمد رسول الله (ص) و آرمانهای او نثار کرد و حضرت خدیجه زنی است که پیامبر خدا در حق او می‌گوید؛ ای خدیجه! خداوند متعال هر روز به وجود تو چندین بار به ملائکه‌اش مباهات می‌کند.

 

وی در خصوص مهریه‌های سنگین گفت: حضرت خدیجه(س) مهریه ازدواجش را از مال خودش قرار داد و ضامن مهر خود شد و عدّه‌ای به این امر اعتراض کردند، ‌ابوطالب(ع) جواب داد: «اگر شوهران دیگر مانند فرزند برادر من باشند، زنان به گران‌ترین قیمت‌ها و بیشترین مهریه آنان را طلب خواهند کرد. و اگر مانند شما باشند مهر گران از ایشان طلب خواهند نمود».

 

صالح نیا در پایان راجع به غنی سازی در فردو اظهار داشت:  ادامه محکم گام چهارم در راه اندازی فردو، غرب را در حالت انفعال قرار خواهد داد و انها مجبور به امتیاز دادن خواهند شد و امتیاز دادن دولت به غرب کافی است نوبت امتیاز گرفتن از امریکا و اروپا است.

نظر شما