شناسهٔ خبر: 36327494 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کشور نیازمند توجه به رونق تولید و اعتماد به ظرفیت‌های داخلی

امام جمعه شهرری با بیان اینکه مشکل ما مذاکره با آمریکا نیست، گفت: مسائل اقتصادی و معیشتی مردم مهم‌ترین مسئله کشور بوده که نیازمند توجه جدی به رونق تولید و اعتماد و اطمینان به ظرفیت‌های داخلی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرری، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مصلای بزرگ آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، اظهار داشت: هر روز باید پیوند با امام زمان(عج) را تجدید کنیم و به یاد حضرت باشیم و چه غفلت بزرگی است شبانه‌روزی بر ما بگذرد و به یاد امام خود نباشیم.

وی با تبریک آغاز امامت امام عصر(عج) ادامه داد: توقع و انتظاراتی حضرت مهدی(عج) مثل سایر ائمه از شیعیان خود دارند که وظایف زیادی برشمرده شده است که در کنار دعا و صدقه برای سلامتی حضرت تلاش برای رفع گرفتاری از شیعیان و صبر و استقامت در زمان غیبت از جمله مهم‌ترین امور به شمار می‌رود.

امام جمعه شهرری با اشاره به هفته وحدت و تبریک ولادت حضرت رسول اکرم(ص) و امام صادق(ع) خاطرنشان کرد: اساسا پایه‌گذار وحدت شیعه و سنی امام صادق(ع) بود که به شرکت در نماز جماعت یکدیگر، تشییع جنازه و عیادت توصیه می‌فرمود و امام راحل(ره) نیز با درایت و توجه این ایام را هفته وحدت نامید که بسیار مهم و ارزشمند بوده و سخت به آن نیازمندیم.

حجت الاسلام شاهچراغی عوامل تفرقه در شیعه و اهل سنت را خائن به اسلام و دین دانست و افزود: این وحدت به این معنا نیست که شیعه و سنی از عقاید خود دست بردارد و هدف دشمن مشترکی به نام آمریکا و اسرائیل است که اگر بر ما مسلط شوند به شیعه و سنی رحم نمی‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه به اهداف امام راحل و رهبری در حفظ وحدت نباید خدشه وارد شود، تصریح کرد: دشمن در عراق و سوریه به شیعه و سنی رحم نکرد و ما بر اساس وحدت و وظیفه دینی، اسلامی و انسانی به مردم عراق، سوریه و فلسطین کمک می‌کنیم.

امام جمعه شهرری با تشکر از حضور گسترده مردم در راه‌پیمایی ۱۳ آبان یادآور شد: مردم بار دیگر در شعارهای خود بر عدم مذاکره با آمریکا و مبارزه با دشمن تأکید کردند چرا که ملت مسلمانان ما از آموزه‌های دینی خود آموخته این مذاکره پذیرش ذلت است و اسلام ذلت نمی‌پذیرد.

حجت الاسلام شاهچراغی با بیان اینکه درندگی، خباثت و شرارت آمریکای امروز با ۱۳ آبان سال ۴۳ تغییری نکرده، عنوان داشت: به لطف مقاومت و ایستادگی ایران و کشورهای اسلامی آمریکا روز به روز ضعیف و ضعیف‌تر شده است.

وی با اعلام اینکه مشکل ما مذاکره با آمریکا نیست، ابراز داشت: مسائل اقتصادی و معیشتی مردم مهم‌ترین مسئله کشور بوده که نیازمند توجه جدی به رونق تولید و اعتماد و اطمینان به ظرفیت‌های داخلی است.

امام جمعه شهرری به بالاترین شرارت و دشمنی آمریکا در موضوع برجام اشاره کرد و گفت: آمریکا یکسال و اروپا شش ماه ما را معطل کردند و ما با توجه به داخل و به دست آوردن توفیقاتی و چشم پوشی از آمریکا دشمن کامل شکست خواهد خورد و الحمدالله گام چهارم در تعهدات هسته‌ای در این راستا برداشته شد.

انتهای پیام/۶۷۰۵۲/پ/الف30

نظر شما