شناسهٔ خبر: 36320046 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

شریعتمداری در نشست سالانه انجمن جراحان ارتوپدی ایران:

مرحوم دکتر نوربخش پایه‌گذار نهضت پویش مهربانی با بیماران بود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت : امیدوارم کار ارزشمندی که مرحوم نوربخش تحت عنوان نهضت پویش مهربانی با بیماران آغاز کرد، انجمن جراحان ارتوپدی ایران نیز دنبال و به عنوان یکی از برندهای خود حفظ کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، شریعتمداری در این نشست، ضمن تشکر از  این انجمن در گرامی داشت یاد و خاطره  مدیرعامل سابق تامین اجتماعی گفت : مرحوم دکتر نوربخش علاوه بر بیمه های تامین اجتماعی ، مجموعه فعالیتهای درمانی  و  اقتصادی را در این سازمان اداره می کرد . 

وی ادامه داد: بیش از 25 درصد فعالیتهای درمان سرپایی که توسط 80 بیمارستان و نزدیک به 350 مرکز درمانی تخصصی در سطح کشور توسط این سازمان ارایه می شود را آن مرحوم به کفایت اداره می کرد .

شریعتمداری به بیان دیگر ویژگیهایی شخصیتی آن مرحوم  پرداخت و گفت : عمق دانش ، علم و بصیرت ایشان کاملا مشهود و در مورد مسایل بیمه های اجتماعی بسیار صاحبنظر،اندیشمند و کارشناس  بود و با بصیرت این سازمان بزرگ را اداره می کرد . 

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی به یکی از مهمترین خصوصیات و ویژگیهای مرحوم نوربخش اشاره کرد و افزود :ثابت قدمی در کاری که به ایشان سپرده می شد و  نیز در فعالیتهای اجرایی  بسیار علاقه مند بودند.  وی مراحل شغلی را در این سازمان از سطوح میانی آغاز  و به تدریج این مسیر را  تا سطوح عالی طی  کرد و به همین دلیل در طول  این دوران با همه ابعاد سازمان تامین اجتماعی در نواحی و مناطق کشور و جغرافیای معدود استانی آشنا و در سطح ملی در هیات مدیره و نهایتا به عنوان مدیر عامل این سازمان بزرگ اجتماعی کشورانتخاب  شد . 

وی پاک دستی و بی اعتنایی به زخارف دنیوی را از دیگر ویژگیهای مرحوم نوربخش عنوان کرد و افزود :  او از حقوق حقه خود در سازمان استفاده نکرد و بخش قابل ملاحظه ای  از درآمد قانونی خود را رسما "  به سازمان برگرداند . 

وی افزود : آن مرحوم در بیان نظرات فردی بسیار شجاع بود ، حتی اگر به زیانش تمام می شد .  زاویه فکر و اندیشه ایشان در مورد نحوه اداره سازمان کاملا مشهود بود و در بیان آن مفاهیم ابایی نداشت و در اعتقادات خود ایستادگی و پافشاری می کرد. در واقع مرحوم نوربخش یک پزشک مسلمان و بر ایدئو لوژی خود پایبند بود . 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت : وی در طول دوران خدمت با کارکنان با عطوفت و مهربانی رفتار می کرد . ضمن اقتدار و قاطعیتی که در عمل داشت با مردم  مهربان بود. در بسیاری از بازدیدهایی که به اتفاق  ایشان داشتیم دلسوزی ایشان کاملا مشهود بود . بر همین اساس نهضت پویش مهربانی با بیماران را پایه گذاری کرد و از همکاران خود برای این پویش دعوت کرد تا این مسیر را طی کنند . 

شریعتمداری افزود:  امیدوارم  انجمن جراحان ارتوپدی ایران که نقش و اثر فراوانی در این زمینه دارد نگاه مهربانانه در برخورد با مریض را در این انجمن نهادینه کرده و به عنوان یک اصل قرار دهد تا  مردم  بدانند که جامعه جراحان ارتوپد ایران مهربانترین جامعه پزشکی نسبت به بیماران است و این پویش به نام مرحوم نوربخش زنده و پاینده بماند .

نظر شما