شناسهٔ خبر: 361131 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

واشنگتن خشونت تل‌آويو عليه كودك فلسطيني–امريكايي را محكوم كرد

يك روز پس از زنده سوزاندن يك فلسطيني توسط شهرك‌نشينان صهيونيست، انتشار تصاويري از يك نوجوان فلسطيني- امريكايي كه توسط نظاميان رژيم صهيونيستي مورد ضرب و شتم شديد قرار گرفته، نه تنها‌منجر به افزايش خشم فلسطيني‌ها شده بلكه مقامات صهيونيستي را نسبت به شكل‌گيري انتفاضه سوم نگران كرده است، از طرف ديگر انتشار تصاوير بدرفتاري با اين نوجوان فلسطيني_ امريكايي اعتراض مقامات واشنگتن را نيز در پي داشت.

صاحب‌خبر -
يك روز پس از زنده سوزاندن يك فلسطيني توسط شهرك‌نشينان صهيونيست، انتشار تصاويري از يك نوجوان فلسطيني- امريكايي كه توسط نظاميان رژيم صهيونيستي مورد ضرب و شتم شديد قرار گرفته، نه تنها‌منجر به افزايش خشم فلسطيني‌ها شده بلكه مقامات صهيونيستي را نسبت به شكل‌گيري انتفاضه سوم نگران كرده است، از طرف ديگر انتشار تصاوير بدرفتاري با اين نوجوان فلسطيني_ امريكايي اعتراض مقامات واشنگتن را نيز در پي داشت.
تصاوير منتشر شده از طارق خضير نشان مي‌دهد وي با بي‌رحمي توسط نظاميان رژيم صهيونيستي مورد ضرب و شتم قرار گرفته است. به گزارش بي‌بي سي، تصاويري كه روز پنج‌شنبه گرفته شده نشانگر حمله دو مأمور پليس اسرائيل به اين پسر بچه تحت بازداشت است و مشت زدن پليس به ناحيه سر و صورت او در تصاويري كه با تلفن همراه گرفته شده، كاملاً مشخص است. خشونت نظاميان رژيم صهيونيستي در حدي بود كه مقامات كاخ سفيد را نيز مجبور به واكنش كرد. جن‌ساكي، سخنگوي وزارت امور خارجه امريكا رفتار پليس اسرائيل با طارق خضير را محكوم كرده و خواستار رسيدگي سريع و شفاف به سوء رفتار مأموران پليس اسرائيلي شده است. اما اسرائيل از آزاد كردن اين پسربچه مجروح فلسطيني خودداري كرده است و فقط روز شنبه اجازه داد تا يك مأمور كنسولي امريكا با او ملاقات كند. طارق خضير كه ساكن ايالت فلوريدا در جنوب شرق ايالات متحده امريكا است، يكي از بستگان محمد ابوخضير، نوجواني است كه چند روز پيش در اراضي اشغال شده در حاشيه منطقه يهودي نشين شهر بيت‌المقدس به طرز فجيعي به قتل رسيد. آزمايش‌هاي پزشكي نشان مي‌دهد صهيونيست‌هاي افراطي پس از ربودن محمد ابوخضير او را شكنجه كرده و سپس به‌طور زنده سوزانده‌اند. آثار ضرب و جرح نيز در بخش‌هاي از بدن محمد ابوخضير كه كاملاً نسوخته بود، نمايان بوده است. پس از اعلام نتيجه كالبد شكافي محمد ابوخضير، اعتراضات فلسطينيان از بيت المقدس به مناطق گسترده‌تري سرايت يافت. نظاميان صهيونيستي براي سركوب معترضان از گلوله لاستيكي، نارنجك صوتي و گاز اشك‌آور استفاده كرده‌اند.  در پي تشديد اعتراضات فلسطيني‌ها و ترس صهيونيست‌ها از شكل‌گيري انتفاضه سوم و براي آرام كردن معترضان، پليس اسرائيل تعدادي صهيونيست‌كه متهم به قتل ابوخضير هستند را بازداشت كرد. اما مادر ابوخضير در واكنش اعلام كرده كه به سيستم قضايي اسرائيل اعتمادي ندارد. وي به خبرگزاري آسوشيتدپرس گفته است: « با وجود اينكه آنها مي‌گويند كساني را كه پسر من را كشته‌اند، دستگير كرده‌اند باز من در قلب خود هيچ احساس آرامشي نمي‌كنم. آنها فقط چند سؤال از متهمين مي‌پرسند سپس آنها را آزاد مي‌كنند. » شهرك‌نشينان صهيونيستي همواره به دليل ديدگاه نژادپرستانه خود با فلسطينيان بدرفتاري و اموال و محصولات كشاورزي آنها را تخريب مي‌كنند.
  شليك 110 موشك از نوار غزه به سرزمين‌هاي اشغالي
در حالي كه اعتراضات مردم فلسطين به جنايت صهيونيست‌ها عليه اين دو نوجوان ادامه دارد، منابع رسانه‌اي از حملات هوايي متعدد جنگنده‌هاي رژيم صهيونيستي به نوار غزه در ساعات آغازين صبح روز يك‌شنبه خبر دادند. «بنيامين نتانياهو‌» نخست وزير رژيم صهيونيستي، اعلام كرد كه تل‌آويو آماده است تا آرامش را به جبهه جنوبي اراضي اشغالي بازگرداند، اما اين امر به صرف زمان و صبر و عجله نكردن نياز دارد. از سوي ديگر فرماندهي گروه موسوم به «‌جبهه داخلي‌» در رژيم صهيونيستي اعلام كرد كه از روز چهار‌شنبه هفته گذشته تا امروز، 110 موشك از نوار غزه به مناطق اشغالي شليك شده، در اين گزارش بدون اشاره به تلفات و خسارات اين حملات، آمده است كه 80 فروند از اين موشك‌ها به منطقه غربي نقب اصابت كرده است. در همين حال يائير لاپيد وزير دارايي رژيم صهيونيستي نيز در حاشيه نشست كابينه اين رژيم گفت: «قبل از هر چيزي حماس بايد بداند وقتي مي‌بينيم جنوب اسرائيل زير آتش است، ما نمي‌توانيم ساكت بنشينيم. اگر آرامش در جنوب برقرار نشود، كل قواي ارتش و دولت اسرائيل وارد عمل خواهند شد. حملات به جنوب اسرائيل قابل تحمل نيست و ما آن را تحمل نخواهيم كرد. »

نظر شما