شناسهٔ خبر: 360963 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

هتک حرمت قرآن کریم توسط صهیونیست ها در کرانه باختری

صاحب‌خبر -
سرویس خارجی: همزمان با ادامه اعتراضات فلسطینیها علیه اقدامات نژادپرستانه و دستگیری معترضان توسط نظامیان رژیم صهیونیستی، منابع فلسطینی از هتک حرمت قرآن کریم و تخریب یک نمازخانه توسط صهیونیستها خبر دادند.صهیونیستها در ادامه اقدامات نژاد پرستانه خود در کرانه باختری، در اقدامی موهن چند جلد قرآن را پاره کردند. همچنین برخی منابع از حمله صهیونیستها به نمازخانه رانندگان فلسطینی در ساختمان شرکت اتوبوسرانی “ایگد” در قدس خبر دادند. صهیونیستها در این حمله، ساختمان نمازخانه را تخریب کردند .ازسویی شاهدان عینی از وقوع درگیری‌های شدید میان جمعی از فلسطینی‌ها و نیروهای رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و زخمی شدن ۲۰ فلسطینی در این درگیری‌ها خبر دادند. این درگیری‌ها در شهرک «الرام» واقع در شمال شرق قدس رخ داد و نیروهای رژیم صهیونیستی با استفاده از گلوله پلاستیکی و گاز اشک‌آور به سمت فلسطینی‌ها یورش بردند. همچنین ارتش رژیم صهیونیستی تعدادی از فلسطینی‌ها را در این درگیری‌ها بازداشت کرد.

درگیری‌های دیگری نیز در نزدیکی ایست بازرسی «قلندیا» واقع در رام‌الله و شهر قدس رخ داد که موجب زخمی شدن دو فلسطینی شد. از سوی دیگر تعدادی از شهرک‌نشینان رژیم صهیونیستی، دو جوان فلسطینی را در کرانه باختری به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند که این جوانان به شدت مجروح شدند. در همین راستا بنی گانتس، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی تهدید کرد اگر فلسطینی‌ها همچنان به شلیک موشک از نوار غزه به سمت جنوب اسرائیل ادامه بدهند، پاسخ محکمی به آن‌ها می‌دهد. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد: اگر آرامش به منطقه و اراضی بازنگردد، ما نیز به خوبی می‌دانیم چه پاسخی به فلسطینی‌ها بدهیم. بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز به نیروهای ویژه خود در پلیس و نیز نگهبانان مرزها دستور داد برای سرکوب تظاهرکنندگان فلسطینی با مشت آهنین وارد عمل شوند.

آویگدور لیبرمن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز اعدام عرب‌های اسرائیلی تظاهرکننده را خواستار شده و از دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی خواست در خصوص بازداشت این افراد با جدیت برخورد و به عنوان اقدامی بازدارنده، برای آن‌ها مجازاتی تا حد اعدام صادر کند. در همین راستا روزنامه عبری زبان یدیوت آهارانوت اعلام کرد حدود ۴۰۰ فلسطینی در روستای «الطیبه» واقع در شمال اراضی اشغالی پس از اعلام گزارش کالبد شکافی جسد جوان فلسطینی بار دیگر دست به تظاهرات زدند. گفتنی است محمد ابوخضیر، جوان فلسطینی اخیرا به دست شهرک‌نشینان در واکنش به کشته شدن سه صهیونیست مفقود‌ شده در شهر الخلیل، شهید شد و گزارش اولیه کالبد شکافی جسد وی نشان داد که این جوان فلسطینی زنده زنده سوزانده شده بود. خبر دیگر اینکه ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد «حسام دوفش» از فعالان حماس را به اتهام دست داشتن در ربودن سه اسرائیلی که چند روز قبل اجساد آنها پیدا شد بازداشت کرده است.

بمباران غزه

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای هوایی ارتش در پاسخ به حملات پی در پی موشکی از جانب غزه به جنوب اسرائیل، ۱۰ منطقه نوار غزه را که شامل سکوهای پرتاب موشک و تاسیسات ساخت سلاح می‌شود، بمباران کردند. ارتش رژیم صهیونیستی همچنین پایگاه آموزش نظامی وابسته به گردان عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس را در جنوب غزه بمباران کرد. منابع پزشکی فلسطینی اعلام کردند: حملات اسرائیل به نوار غزه هیچ تلفاتی بر جای نگذاشت. از طرفی تیم خبری سه نفره شبکه «فلسطین‌الیوم» در حالی که در حال پوشش درگیریهای قدس اشغالی بود به وسیله ارتش رژیم صهیونیستی مورد حمله قرار گرفت و یک خبرنگار این شبکه زخمی شد. اتحادیه رادیو و تلویزیون فلسطین این حمله را محکوم و آن را ادامه تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی علیه روزنامه‌نگاران و موسسات تابعه آنها در کرانه باختری و قدس اشغالی توصیف کرد. در چنین شرایطی سامح شکری، وزیر خارجه مصر اعلام کرد: ما همچنان به میانجیگری خود برای برقراری آتش‌بس میان اسرائیل و فلسطینیان ادامه می‌دهیم و نهایت تلاش خود را برای حل بحران به کار می‌گیریم و تلاش می‌کنیم ملت فلسطین در معرض حملات و فشارهای بیشتر قرار نگیرد. وی همچنین نسبت به افزایش خشونت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها ابراز نگرانی کرد. خبر دیگر اینکه تمیر پاردو، رئیس موساد اعلام کرد: در حال حاضر برنامه هسته‌ای ایران تهدیدی بزرگ علیه امنیت اسرائیل نیست بلکه درگیری اسرائیل و فلسطین تهدید اصلی علیه امنیت ملی ماست. وی افزود: داعش نیز تهدیدی جدی برای اسرائیل است چرا که آن‌ها آمده‌اند بمانند و به امکانات مختلف مجهز هستند.

درخواست آمریکا

واشنگتن از مقامات رژیم صهیونیستی خواست در خصوص بازداشت و ضرب و شتم “طارق ابوخضیر” پسر عموی محمد ابوخضیر تحقیقاتی فوری و شفاف را آغاز کنند. جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره گفت:‌ طارق ابوخضیر (۱۵ ساله) یک شهروند آمریکایی فلسطینی‌الاصل است که به دست نیروهای پلیس اسرائیل در قدس بازداشت و مورد ضرب و جرح قرار گرفت و نماینده کنسولگری آمریکا شنبه با وی دیدار داشت. ساکی گفت: واشنگتن بارها نسبت به افزایش خشونت‌ها ابراز نگرانی کرده و از تمامی طرف‌ها خواسته است برای بازگرداندن آرامش و ممانعت از کشتار بی‌گناهان تصمیمات و اقدامات مناسبی اتخاذ کنند. فیلمی که از سوی رسانه‌های فلسطینی منتشر شده، نشان می‌دهد که نظامیان صهیونیست چطور بی‌رحمانه این نوجوان فلسطینی را مورد ضرب و شتم شدید قرار می‌دهند. این درحالی است که دادگاه رژیم صهیونیستی این نوجوان فلسطینی را به ۹ روز بازداشت خانگی محکوم کرد. از طرفی روسیه ضمن تایید تلاش‌هایی که با هدف دستگیری عاملان قتل سه جوان اسرائیلی و همچنین شهادت جوان فلسطینی انجام می‌گیرد پایان خشونت‌ها و حل و فصل اوضاع در اراضی فلسطینی را خواستار شد. خبر دیگر ایکه محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در یک تماس تلفنی با «نبیل العربی» دبیر کل اتحادیه عرب آخرین تحولات فلسطین و افزایش حملات رژیم صهیونیستی را بررسی کرد. عباس همچنین در یک تماس تلفنی دیگر با «خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی حماس در مورد آخرین اوضاع فلسطین پس از حملات مکرر اسرائیل به گفتگو نشست. این درحالی است که تلویزیون اسرائیل از توافق میان حماس و رژیم‌صهیونیستی برای آتش‌بس خبر داد و اعلام کرد این توافق به زودی اجرایی می‌شود.

نظر شما