شناسهٔ خبر: 35930960 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرعت وزش باد در زابل ۹۷ کیلومتر در ساعت است

تهران - ایرنا - کارشناس سازمان هواشناسی گفت: اکنون سرعت وزش باد در زابل ۹۷ کیلومتر در ساعت است که موجب بروز گرد و خاک شده و این مساله میدان دید را تا دو هزار و ۵۰۰ متر کاهش داده، بنابراین رانندگانی که قصد عبور از این محورها را دارند مراقب باشند.

صاحب‌خبر -

امین حسین نقشینه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: امروز شمال شرق و شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید همراه با گرد و خاک دارند که موجب کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در این مناطق شده است. بنابراین علاوه بر رانندگان، بیماران قلبی، کودکان، سالمندان و حتی افراد عادی هم از تردد در فضای باز تا حد امکان خودداری کنند.

وی به کاهش دما در نقاط مختلف کشور به ویژه نوار شمالی اشاره کرد و گفت: امروز صبح از نظر دمایی صبح خنکی را در نیمه شمالی کشور داشتیم، همچنین روز گذشته علاوه بر کاهش ۱۶ درجه‌ای دما در بجنورد شاهد کاهش ۸ درجه‌ای دما در سمنان، ۶ درجه مشهد، ۶ قزوین، ۵ زنجان، قم ، همدان، سنندج و تبریز ۴ درجه‌ای در این ساعت از روز بوده‌ایم.

این کارشناس هواشناسی در ادامه افزود: امروز بعدازظهر ارتفاعات البرز مرکزی مانند شمال استان‌های قزوین، البرز و تهران و ارتفاعات زاگرس مرکزی مانند مناطقی از لرستان، مرکزی، همدان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شرق کرمانشاه، ایلام و غرب اصفهان شاهد بارش پراکنده گاهی همراه با رعد وبرق و وزش باد خواهیم بود.

نقشینه ادامه داد: احتمال وقوع این شرایط در جنوب فارس و غرب هرمزگان وجود دارد و فردا بعدازظهر نیز جنوب و غرب فارس، بوشهر و ارتفاعات زاگرس مرکزی رگبار پراکنده خواهند داشت و بعدازظهر این شرایط در شمال بوشهر، جنوب فارس و غرب هرمزگان رخ خواهد داد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از فردا تا آخر این هفته آسمان بیشتر نقاط کشور صاف و جو آرام خواهد بود، در نوار شمالی افت دما داشتند اما از فردا شاهد افزایش نسبی دما در این مناطق خواهیم بود.

احتمال بارش برف در ارتفاعات تهران 

نقشینه افزود: امروز آسمان تهران نیمه ابری گاهی همراه با وزش باد خواهد بود و احتمال بارش پراکنده را به ویژه در شب خواهد داشت، برای جنوب استان تهران نیز احتمال رخداد باد و گرد و خاک وجود دارد و در ارتفاعات پایتخت مانند فیروزکوه و دماوند احتمال بارش برف وجود دارد.

وی گفت: کمینه دمای امروز مهرآباد ۱۴ درجه بالای صفر و شمیرانات نیز ۱۴ درجه بوده است که بیشینه دمای امروز این مناطق به ترتیب ۲۲ و ۲۱ درجه بالای صفر می‌شود. تهران از فردا روند افزایشی دما خواهد داشت طوری که فردا سه شنبه ۲۳، چهارشنبه ۲۵ و پنجشنبه ۲۶ درجه بالای صفر می‌رسد، کمینه دمای امروز فیروزکوه ۳ درجه بالای صفر بود از این رو احتمال بارش برف در این مناطق دور از انتظار نیست.

کارشناس سازمان هواشناسی اظهار داشت: اردبیل با دمای ۲ درجه بالای صفر، زنجان و بجنورد ۳ ، همدان و تبریز ۵ ، کرمان، شهرکرد و ارومیه ۶ به ترتیب خنک ترین و اهواز با دمای ۳۹ درجه بالای صفر گرمترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

برچسب‌ها:

نظر شما