شناسهٔ خبر: 68219652 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

حقه عجیب سارقان منزل برای کلاه گذاشتن سر همدستان‌شان

طمع عضو باند سارقان حرفه‌ای برای ندادن سهم واسطه فروش طلای مسروقه باعث شد هر هفت عضو باند که به بیش از 70 خانه دستبرد زده‌اند، دستگیر شوند.

صاحب‌خبر -

در پی شکایاتی که از زمستان سال گذشته در دادسرای ناحیه 34 تهران مطرح شد، مشخص شد هفت نفر که نقاب مشکی به چهره‌هایشان می‌زنند، دستکش به دست وارد خانه‌هایی در شرق تهران می‌شوند و سرقت انجام می‌دهند. اعضای این باند از همان زمان تحت تعقیب ماموران پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفتند. با شروع تحقیقات و بازبینی فیلم‌هایی که از خانه‌های مورد سرقت به دست آمده بود، مشخص شد این افراد از قبل کمین می‌کنند و بعد زنگ در خانه را می‌زنند. وقتی می‌بینند کسی در را باز نمی‌کند باز این کار را تکرار می‌کنند و هنگامی که مطمئن می‌شوند کسی خانه نیست، دو نفر از آنها بیرون خانه کشیک می‌دهند، پنج نفر دیگر وارد ساختمان می‌شوند و به آپارتمان مورد نظر دستبرد می‌زدند.

بررسی‌های پلیس از صحنه‌های جرم حکایت از آن داشت که سارقانی که وارد خانه می‌شوند در آپارتمان را با دیلم باز می‌کنند یا  قفلش را می‌شکنند تا بتوانند وارد شوند. بررسی فیلم‌ داخل آپارتمان‌هایی که دوربین مداربسته داشت نیز به ماموران نشان داد گوشی تلفن همراه سارقانی که وارد می‌شوند نرم افزار ردیاب دارد و از آن برای پیدا کردن جایی که طلاها را مخفی کرده‌اند، استفاده می‌کنند. این نرم افزار حتی طلاهایی که برخی شاکیان زیر تشک تخت یا گونی برنج مخفی کرده بودند را هم به آنها نشان داده بود.

در بخشی از بررسی‌ها مشخص شد اعضای این باند فقط طلا و سکه و جواهر سرقت می‌کنند و در مجموع حدود 70 خانه را مورد دستبرد قرار داده‌اند. آنها در هر سرقت مبالغ مختلفی از دو تا هفت میلیارد تومان سرقت کرده بودند.

بررسی‌ها برای بدست آوردن رد اعضای این باند ادامه داشت تا اینکه چندی پیش مردی برای فروش طلای سرقتی یکی از اعضای این باند به نام فرشید مشتری پیدا کرد و قرار بود بعد از فروش سهمی هم به او برسد اما سارق اصلی سر واسطه کلاه گذاشت و پول واسطه‌گری او را نداد. همین اتفاق باعث شد مرد جوان که احساس می‌کرد سرش کلاه رفته است نزد پلیس برود و فرشید را لو بدهد.

ماموران با زیر نظر گرفتن فرشید به همدستانش رسیدند و فهمیدند همه جوان و سابقه‌دار هستند.  فرشید پنج مرتبه به جرم سرقت خانه زندانی شده و سه ماه قبل از تشکیل باند جدید از زندان آزاد شده بود. در نهایت ماموران فرشید را به عنوان اولین عضو باند دستگیر  کردند و در ادامه 6 متهم دیگر به دام افتادند.  در بخشی از تحقیقات معلوم شد  چند نفر از اعضای باند برای اینکه سر بقیه از جمله سرکرده را کلاه بگذارند و سهم بیشتری به دست بیاورند وقتی به بعضی خانه دستبرد می‌زدند نرم افزار ردیاب گوشی بقیه را از کار می‌انداختند و به دروغ می‌گفتند طلایی وجود ندارد. اما بعد از ساعتی که همگی خانه را ترک می‌کردند خودشان برمی‌گشتند و با ردیاب فعال طلاها را پیدا می‌کردند و برای خودشان برمی‌داشتند.

بنا به این گزارش تحقیقات از هر هفت نفر ادامه دارد. همچنین به دستور مصطفی تقی زاده بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه 34 تهران علاوه بر آنها دو طلافروش که طلاهای مسروقه را از آنها می‌خریدند، نیز بازداشت شده‌اند.

 

برچسب‌ها:

نظر شما