شناسهٔ خبر: 35929842 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس کل سازمان توسعه تجارت:

نیاز به نقشه راه جدید منطبق و متناسب با نقشه تنظیم بازار داریم

زادبوم درباره لزوم داشتن نقشه راه صادراتی منطبق با تولید داخلی گفت: نیاز به نقشه راه جدید منطبق و متناسب با نقشه تنظیم بازار داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، «حمید زادبوم» شب گذشته (یکشنبه 21 مهر) در برنامه  تیتر امشب شبکه خبر سیما درباره لزوم داشتن نقشه راه صادراتی منطبق با تولید داخلی گفت: با داشتن راهبرد توسعه صادرات غیر نفتی کشور که از برنامه سوم به بعد شکل گرفت و در سال 91 به صورت مصوبه از هیئت وزیران ابلاغ شد، راهبرد توسعه صادرات غیرنفتی داریم که در برنامه چهارم ، پنجم و ششم نیز تکرار شده است.


رئیس کل سازمان توسعه تجارت با اشاره به اینکه منظور از نقشه راه اگر برنامه عملیاتی اجرایی برای راهبردها باشد، نیاز به تدوین و تنظیم دارد، گفت: اما در شرایط کنونی که شرایط تحریم و جنگ اقتصادی است نیاز به نقشه راه جدید منطبق و متناسب با نقشه تنظیم بازار داریم.


رئیس کل سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه نقشه راه تنظیم بازار و نقشه راه توسعه صادرات باید به موازات هم شکل بگیرند که یک ماه آینده این اتفاق خواهد افتاد، افزود: علاوه بر نقشه راه صادرات غیر نفتی، نقشه راه برای 15 کشور هدف نیز تدوین شده است.


زادبوم با اشاره به اینکه تنظیم بازار داخل یک تکلیف است به واسطه اینکه ما در برابر مردم مسئول هستیم، گفت: با توجه به مشکلات ساختاری، توسعه صادرات غیرنفتی را باید با سیاست های تنظیم بازار منطبق کرد. برای تنظیم بازار داخل باید ممنوعیت و محدودیت های صادراتی را کم کرد به جای آن از عوارض استفاده کنیم. در صورت داشتن تولید صادراتی باید از حق صادرکنندگان برای عدم ممنوعیت صادراتی دفاع کرد./

 

نظر شما