شناسهٔ خبر: 35845090 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

سردار سلامی مطرح کرد:

ناتوانی دشمن در برابر ملت ایران/ هیچ قدرتی حق دخالت در سرنوشت ملت ایران ندارد

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عدم اعتماد به بیگانگان را عامل استقلال کشور دانست و گفت: هیچ قدرتی حق دخالت در سرنوشت ملت ایران ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، سردار «حسین سلامی» امروز(چهارشنبه، ۱۷ مهر) در ششمین همایش ملی شناور‌های تندرو در زیباکنار استقلال را حاکمیت یک ملت بر سرنوشت خود و آزادی عمل برای پیشرفت و توسعه دانست و گفت: استقلال سیاسی مهم‌ترین نوع استقلال یک کشور است و به‌معنای جلوگیری از دخالت بیگانگان است.

 

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: استقلال سیاسی زمانی محقق می‌شود که یک ملت در عرصه‌های مختلف روی پای خود بایستد و به توان خود متکی باشد.

 

وی اتکا به توان داخلی در عرصه‌های مختلف اقتصادی، نظامی، علمی و فرهنگی را شرط استقلال دانست بیان کرد: وابستگی اقتصاد یک کشور به بیگانگان سبب عدم تحقق استقلال و آزادی آن ملت می‌شود.

 

سلامی به توطئه‌های دشمن علیه ایران اسلامی برای سیطره بر ملت ایران اشاره و تاکید کرد: دشمن در تلاش است تا استقلال ملت ایران را در موضوع توانمندی هسته‌ای سلب کند.

 

وی با اشاره به ناتوانی دشمن در برابر ملت ایران افزود: ایستادگی مقام معظم رهبری و حمایت ملت از مواضع ایشان سبب ناتوانی دشمن شده است.

 

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه تحقق استقلال، امنیت و پیشرفت ملت ایران در گرو تلاش برای عدم وابستگی به بیگانگان است اظهارداشت: برای پیروزی در مقابل دشمن باید آن‌ها را همواره تعقیب و رصد کنیم.

 

وی با تاکید بر اینکه هیچ قدرتی حق دخالت در سرنوشت ملت ایران را ندارد گفت: تمام قدرت‌های جهان بدانند که اگر بخواهند با سرنوشت ملت ایران بازی کنند، با سرنوشت آن‌ها بازی می‌کنیم.

 

سردار سلامی در ادامه با بیان اینکه نیروی دریایی باید توان خود را ارتقا دهد بیان کرد: باید به نقطه‌ای برسیم که دریاها در زیر نگاه‌های نیروی دریایی تسخیر شود.

 

وی افزود: امروز به‌روزترین فناوری‌های دفاعی برای تولید و ارتقاء شناورهای نظامی در اختیار جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران است.

 

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آسیب‌ناپذیر بودن و دستیابی به قدرت اختفا را مهم‌ترین ویژگی شناورهای دریایی دانست و افزود: باید به سوی تولید شناورهای بدون سرنشین حرکت کنیم که دست‌یابی به چنین دستاوردی با توجه به دانشی که داریم، امکان‌پذیر است.

 

وی با بیان اینکه توان دفاعی جمهوری اسلامی در حال پیشرفت است خاطرنشان ساخت: امروز مقام معظم رهبری از پیشرفت توان دفاعی راضی هستند اما قانع نیستند و به همین دلیل باید تلاش کنیم تا بیش از پیش در حوزه پیشرفت کنیم.

نظر شما