شناسهٔ خبر: 68563373 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون استانداری خراسان جنوبی: پیشرفت نهضت ملی مسکن در زعفرانیه بیرجند به ۷۵ درصد رسید

بیرجند- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: پیشرفت فیزیکی و پرداخت تسهیلات بانکی نهضت ملی مسکن در سایت زعفرانیه بیرجند برای ساخت ۲هزار و ۷۲ واحد به ۷۵ درصد رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا عباس زاده روز یکشنبه در شورای مسکن استان که در سایت زعفرانیه بیرجند برگزار شد افزود: یکی از پیشروترین طرح های نهضت ملی مسکن کشور به خصوص در بخش انبوه سازی مربوط به ۲ هزار و ۷۲ واحدی سایت زعفرانیه بیرجند است.

وی ادامه داد: بابت پیشرفت فیزیکی طرح باید از همه پیمانکاران و دستگاه‌های زیرساختی قدردانی کرد، به ویژه بانک مسکن که در بخش تامین تسهیلات مساعدت داشته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به بازدیدی که امروز از روند ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در سایت زعفرانیه بیرجند داشته ادامه داد: امروز در دیدار با مردم و متقاضیان نکاتی را توضیح دادیم و نگرانی آنها بابت قیمت تمام شده به طور ویژه در شورای مسکن بررسی می‌شود لذا جای دغدغه ای نیست.

وی بر پیگیری تخصیص ۲۵ درصد باقی مانده از سهم بانک در بخش تسهیلات تاکید کرد و گفت: متقاضیان هم باید سهم آورده خود را تکمیل کنند تا با کمک وام هزینه‌های مربوط به ساخت را پوشش دهند وگرنه ممکن است پروژه با تعطیلی روبه‌رو شود.

عباس زاده ادامه داد: دغدغه افزایش سهم آورده مردم توسط شورای مسکن با دقت بررسی خواهد شد تا بتوانیم هزینه‌ها را کنترل کنیم لذا قول جدی می‌دهیم که اجحافی نشود و عدد قطعی به مردم اعلام می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه اجرای طرح به روش انبوه سازی راهی برای کاهش هزینه‌ها است گفت: تلاش خواهد شد برای تامین بخش‌هایی از هزینه‌ها، مساعدت لازم مورد توجه قرار گیرد.

عباس زاده بیان کرد: مهمترین دغدغه و پیگیری‌ها مربوط به این است که طبق برنامه تا پایان آذر امسال بتوانیم واحدها را تکمیل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه زیرساخت‌ها باید تکمیل شود افزود: آماده سازی پروژه وضعیت خوبی دارد و زیرساخت گاز و برق انجام شده لذا بر اساس قولی که به متقاضیان داده ایم واحدها را تا دی امسال تحویل می‌دهیم.

عباس زاده عنوان کرد: یکی از دغدغه‌های متقاضیان این بوده که سهم آورده بانک با تاخیر پرداخت خواهد شد و سود مشارکت تعلق می‌گیرد که این موضوع منتفی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اجرای شبکه معابر اصلی و فرعی هم دنبال می‌شود ادامه داد: معابر فرعی متناسب با زمان تحویل از پایان آذر توسط انبوه سازان تحویل پیمانکاران آب، برق و گاز خواهد شد تا به طور همزمان قابلیت بهره برداری داشته باشد و امکان سکونت برای مردم فراهم شود.

وی گفت: افزایش آورده متناسب با حجم کار بوده که بخشی مربوط به هزینه‌های مالیاتی و تعدیل قیمت پیمان بوده اما بخشی هم مربوط به اقدامات جدید است همچون هزینه انشعابات که با تصویب شورای مسکن استان انجام می‌گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه کنترل هزینه‌های انجام شده از سوی شورای مسکن دنبال می‌شود ادامه داد: هزینه‌های ساخت به عهده متقاضیان است و فعلا روشی برای کمک به این موضوع وجود ندارد اما وام‌های تکمیلی را می توان پیگیری کرد گرچه تامین منابع سخت است.

عباس زاده به فعالیت ۶ پیمانکار و انبوه ساز در سایت زعفرانیه اشاره کرد و گفت: از هر شرکتی یک نفر به عنوان نماینده در مراحل پایان کار بحث اطلاع رسانی و انتقال نظرات یا اعتراض‌ها را دنبال خواهد کرد.

نگرانی از بابت افزایش سهم متقاضیان و تاخیر در پرداخت تسهیلات از مهمترین مباحثی بود که در بازدید معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در بازدید از پروژه سایت زعفرانیه مطرح شد.

نظر شما