شناسهٔ خبر: 35830086 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ضرورت انجام تحقیقات و پژوهش در حوزه دامپزشکی

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: باید حلقه‌های مفقوده علم در حوزه دامپزشکی را در مراکز تحقیقاتی و پژوهشی به‌عنوان پایان‌نامه به دانشجویان بسپاریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی پیش از ظهر امروز در دیدار مدیران و جمعی از کارکنان اداره کل دامپزشکی استان، بر ضرورت تحقیقات و پژوهش در حوزه دامپزشکی تأکید و اظهار کرد: باید حلقه‌های مفقوده علم در حوزه دامپزشکی را در مراکز تحقیقاتی و پژوهشی به‌عنوان پایان‌نامه به دانشجویان بسپاریم.

وی افزود: در حال حاضر سرعت تحولات علمی و قدرت بهره‌وری در حوزه‌های مختلف افزایش چشم‌گیری یافته است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل به نقش دامپزشکی در تأمین امنیت غذایی و اهمیت آن در تهیه گوشت سالم و بهداشتی اشاره و تصریح کرد: با توجه به افزایش جمعیت و افزایش تقاضا برای تأمین پروتیئن دامی و تأمین امنیت غذایی جامعه به وجود مرکز تحقیقات علمی در این حوزه نیاز داریم.

وی بیان کرد: عده‌ای ثروت را فقط در تولید و صادرات نفت می‌دانند اما ثروت در علومی مانند مهندسی ژنتیک و ایده تبدیل علم به ثروت است و برای ما ننگ است که تحولات عظیم علمی را در دنیا ببینیم و پا به پای آن‌ها حرکت نکنیم.

عاملی تأکید کرد: خدمت‌گزاران به کشور در هر استان و منطقه و در هر مدیریت و تخصصی باید با حس مسؤولیت‌پذیری، بزرگ‌ترین عرصه‌ها و سنگرهای علمی را تصرف کنند تا سهمی در دانش جهانی داشته باشیم.

امام جمعه اردبیل ضمن تبریک هفته دامپزشکی اظهار داشت: مردم سازمان دامپزشکی را امین خود می‌دانند و به راستی دامپزشکی امان‌تدار مردم و حافظ سلامتی آن‌ها است.

گفتنی است؛ در این دیدار صالحی، مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گزارش کامل و جامعی از فعالیت‌های دامپزشکی در حوزه‌های مختلف ارائه کرد و با تشریح برنامه‌های آتی دامپزشکی در سال‌های پیش رو بر ادامه روند و تشدید اجرای طرح‌های مختلف دامپزشکی تأکید نمود.

انتهای پیام/3463/616

نظر شما