شناسهٔ خبر: 35697785 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

حمله سردار به سد دفاعی بنفیکا

رویارویی بارسای افول‌کرده با اینتر متحول‌شده

اینتر در این فصل هنوز با تیم‌های قوی روبه‌رو نشده و مهم‌ترین دیدار آنها برابر لاتزیو بوده است. این سیزدهمین رویارویی دو تیم است که در دیدارهای قبلی بارسا 6 و اینتر تنها 2 برد داشته‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، بارسلونا امشب در ادامه دیدارهای هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا میزبان اینترمیلان است تا یکی دیگر از دیدارهای جذاب گروه مرگ در نوکمپ برگزار شود. هر دو تیم در دیدارهای نخست خود به تساوی رسیده‌اند و فرصت زیادی برای از دست دادن امتیازات بیشتر ندارند. در سایر دیدارهای مهم امشب نیز تیم‌های ناپولی، لیورپول، دورتموند و زنیت با سردار آزمون رودرروی حریفان خود قرار می‌گیرند.

     امید به گریزمان

آبی‌اناری‌ها در ابتدای هفته بالاخره طلسم ناکامی در دیدارهای خارج از خانه را شکستند و با دو گل ختافه را شکست دادند تا به لطف تفاضل گل بهتر در رده چهارم جدول قرار گیرند. شاگردان والورده در بازی نخست بسیار خوش‌شانس بودند که یک امتیاز از دورتموند گرفتند و از آلمان با امتیاز برگشتند. آنها برای اولین بار در فصل جاری در دو بازی پیاپی پیروز شده‌اند و حالا با استرس کمتری پذیرای اینتر خواهند بود. شروع ضعیف کاتالان‌ها در این فصل باعث شده تا رئال و اتلتیکو از این فرصت استفاده کرده و در رده بالاتر از آنها در جدول قرار گیرند. اتفاقی که در دو فصل گذشته کمتر رخ داده بود.

البته بحران مصدومیت به‌شدت گریبانگیر والورده شده و ستاره‌های تاثیرگذارش را یکی‌یکی از دست داده تا دستش کمی خالی شود اما با همین داشته‌هایش نیز باختن به تیمی همچون گرانادا یک فاجعه محسوب می‌شود. برای دیدار امشب وضعیت لیونل مسی هنوز مشخص نیست و اگرچه به همراه عثمان دمبله به تمرینات برگشته اما شاید همانند آنسو فاتی، ساموئل اومتیتی و جوردی آلبا نتواند تیمش را در این دیدار مهم همراهی کند. دیگر نگرانی سرمربی بارسا افت آنتوان گریزمان، خرید جدید و فرانسوی این تیم است که هنوز نتوانسته در حد و اندازه‌های بازیکن 120 میلیون یورویی ظاهر شده و به ندرت در این فصل درخشیده است.

والورده امیدوار است با بازی‌سازی آرتور و دی‌یونگ در میانه میدان، سرعت گریزمان و کارلس پرز و شم گلزنی سوارس که در ابتدای هفته نیز موفق به باز کردن دروازه ختافه شد، بتواند از خط دفاعی اینتر که با حضور کونته یکی از نقاط قوت این تیم شده عبور کرده و به گل برسد. آمار در دیدارهای خانگی به سود بارساست. آنها در 32 بازی اخیر خانگی خود تنها سه شکست داشته‌اند که آخرین آن در ماه می‌2013 بود و از آن زمان در نوکمپ شکست‌ناپذیر بوده‌اند.

نرآتزوری با آنتونیو کونته کاملا متحول شده و با 6 برد پیاپی در سری A شروعی فوق‌العاده داشته است. اگرچه شروع لیگ قهرمانان برای آنها با تساوی ناامیدکننده برابر اسلاویا پراگ همراه بود اما خوردن تنها دو گل در 6 بازی لیگ که به لطف درخشش استفان دی‌وریج و میلان اشکرینار در خط دفاعی و مارسلو بروزوویچ و استفانو سنسی در میانه میدان به دست آمده نشان می‌دهد که سیستم 2-5-3 کونته کاملا جواب داده است. البته این نکته را نباید فراموش کرد که اینتر در این فصل هنوز با تیم‌های قوی روبه‌رو نشده و مهم‌ترین دیدار آنها برابر لاتزیو بوده است. این سیزدهمین رویارویی دو تیم است که در دیدارهای قبلی بارسا 6 و اینتر تنها 2 برد داشته‌اند.

در دیگر دیدار این گروه دورتموند در زمین اسلاویا پراگ به مصاف این تیم می‌رود. دورتموندی‌ها که در ابتدای فصل با چندین خرید تازه تیم خود را تقویت کرده بودند هنوز از شرایط آرمانی دور هستند و در 6 بازی خود در لیگ دو تساوی و یک شکست را تجربه کرده‌اند تا فعلا در رتبه هشتم جدول قرار داشته باشند. البته شاگردان فاوره در دیدار با بارسا نمایشی فوق‌العاده داشتند اما چندین فرصت خوب گلزنی را از دست دادند تا درنهایت به تساوی برسند.

     بازگشت آزمون به ترکیب

در سن‌پترزبورگ و در ورزشگاه گازپروم آره‌نا، یاران سردار آزمون مصاف حساسی را برابر بنفیکای پرتغال برگزار می‌کنند. زنیت که در لیگ روسیه در رده پنجم قرار دارد، در لیگ قهرمانان شروع خوبی داشته و به لطف تساوی یک – یک در زمین لیون، خود را به‌عنوان یکی از شانس‌های صعود از این گروه مطرح کرده است. سردار آزمون پس از گلزنی در فرانسه مصدوم شد اما برای مسابقه امشب شرایط حضور در ترکیب اصلی را دارد و به نظر می‌رسد دوباره زوج آرتم زیوبا در خط حمله خواهد بود. البته این دو مهاجم در دیدار امشب کار سختی پیش رو دارند چراکه حریف پرتغالی در این فصل هفت بار موفق به کلین‌شیت شده و خط دفاعی قدرتمندی در اختیار دارد.

در گروه E، لیورپول، مدافع عنوان قهرمانی پس از شکست 2 بر صفر مقابل ناپولی در دیدار نخست، این بار در آنفیلد میزبان سالزبورگ اتریش است که در بازی قبلی خود 6 بر 2 خنک بلژیک را شکست داده و روحیه خوبی دارد. در سایر دیدارهای امشب، والنسیا و آژاکس برای صدرنشینی گروه H به مصاف هم می‌روند و چلسی و لیل دیگر دیدار این گروه را برگزار می‌کنند. لایپزیگ در خانه میزبان لیون است و ناپولی در بلژیک با خنک دیدار می‌کند.

 

* مترجم: سیامک خاجی

نظر شما