شناسهٔ خبر: 3565456 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

غول جادوی مصر: باحضورم در جام تختی می خواهم بیاموزم؛ کشتی نمی گیرم

کرمانشاه - ایرنا - کشتی گیر وزن 86 کیلوگرم مصری که مدال طلای المپیک 2004 آتن و نقره المپیک لندن را در کارنامه افتخاراتش دارد، گفت: قصد ندارد در سی و پنجمین دوره جام تختی کشتی بگیرد بلکه برای یادگیری به کرمانشاه آمده است.

صاحب‌خبر -

'کرم جابر' شامگاه چهارشنبه و در حاشیه وزن کشی مسابقات جام تختی در سرسرای امام خمینی (ره) این شهر به خبرنگار ایرنا گفت: 20 روز پیش، از برگزاری این مسابقات مطلع شدم بنابراین حضورم در کرمانشاه بیشتر جنبه فراگیری و آموزش دارد و قصد کشتی گرفتن ندارم.

این کشتی گیر مصری که در کشورش به 'غول جادو' مشهور است، افزود: سطح این دوره از مسابقات با حضور کشتی گیران صاحب نام کشورهای مختلف بسیار بالاست اما برای قضاوت نهایی در مورد سطح مسابقات باید تا فردا که رقابت ها آغاز می شود، صبر کنیم.

کرم جابر ابراز امیدواری کرد که مسابقات این دوره جام تختی بخوبی انجام شود و خاطره ای خوشایند برای کشتی گیران حاضر در رقابت ها باشد.

وی در پاسخ به این سووال که نظرتان در مورد کرمانشاه و کشتی این دیار چیست، اظهار کرد: کرمانشاه دارای نام بزرگی است و همواره کشتی گیران مقتدری در مسابقات مختلف جهانی داشته است.

کرم جابر بعد از المپیک لندن، 14 هزار یورو از فدراسیون کشتی مصر برای درمان مصدومیت خود گرفت ولی این پول را صرف درمان خود نکرد و راهی لبنان شد تا اختلاف این کشتی گیر با فدراسیون مصر بسیار پررنگ شود.

به همین دلیل رییس فدراسیون کشتی مصر شکایت نامه ای را علیه کرم جابر به وزیر ورزش مصر ارائه داده بود اما جابر حاضر نشد تا پاسخگوی اتهامات باشد.

کرم جابر در پی این اختلافات در المپیک 2008 پکن شرکت نکرد اما در المپیک 2012 لندن حاضر شد و مدال نقره وزن 86 کیلوگرم را بدست آورد.

سی و پنجمین دوره مسابقات کشتی آزاد و فرنگی جام جهان پهلوان تختی در روزهای 23 و 24 بهمن و با حضور 275 کشتی گیر از 17 کشور جهان از جمله پنج تیم از کشورمان در سرسرای کشتی امام خمینی (ره) کرمانشاه برگزار می شود.

برای نخستین بار یک تیم از کرمانشاه در کشتی پهلوانی این دوره از مسابقات شرکت می کند.

پرافتخارترین کشتی گیر این مسابقات محمدحسن محبی از کرمانشاه با هشت مدال قهرمانی است و علیرضا حیدری با هفت مدال در جای دوم قرار دارد.

6539/8066

نظر شما