شناسهٔ خبر: 35616087 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پوستر روز جهانی کودک منتشر شد/سیروس همتی به «خورشید کاروان» پیوست

پوستر هفته ملی و روز جهانی کودک سال 1398 با شعار «آینده را باید ساخت» طراحی و منتشر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس؛ پوستر هفته ملی و روز جهانی کودک سال 1398 با شعار «آینده را باید ساخت» طراحی و منتشر شد. محسن میرزایی طراح و گرافیست، این پوستر را با توجه به شعار این هفته طراحی کرده است، شعاری که سال گذشته برای هفته ملی کودک انتخاب شده بود و امسال نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بر همین اساس، پوستر طراحی شده، یک دختر و پسر را نشان می‌دهد که در فضایی رویاپردازانه در اتاق‌شان و در درون قایقی کاغذی بازی می‌کنند در حالی که اسباب‌بازی‌های‌شان در دستان آن‌ها قرار گرفته است.این اسباب‌بازی‌ها و عناصر درون پوستر، در کنار استفاده از رنگ‌های شاد و ملایم فضای جذابی را به نمایش گذاشته است که حس امید، طراوت و انرژی را به مخاطب القاء و در عین حال بر اهمیت بازی و تخیل‌ در زندگی و آینده کودکان تاکید می‌کند.

در همین حال «شعار آینده را باید ساخت» امسال نیز بار دیگر از سوی اعضای شورای سیاست‌گذاری به‌عنوان شعار هفته ملی کودک انتخاب شد تا امید به آینده‌ای روشن برای کودکان ایران به عنوان نگاهی راهبردی همواره مورد توجه دست‌اندرکاران این حوزه قرار بگیرد.

برنامه‌های هفته ملی کودک در سال 1398 روزهای 13 تا 19 مهر در تهران و سراسر کشور از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با مشارکت سازمان‌ها و نهادهای مختلف برگزار می‌شود.

 

*ایوب آقاخانی مهمان «شب تئاتر» می‌شود

ایوب آقاخانی کارگردان نمایش «رگ» که این روزها در سالن چهارسوی مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه می‌رود، مهمان برنامه این هفته شب تئاتر خواهد بود که از شبکه چهارم سیما پخش می‌شود. این نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر در میزگرد برنامه با موضوع «تصویر قهرمان در تئاتر دفاع مقدس» به اعلام نظر خواهد پرداخت.

«رگ» به عنوان تازه‌ترین اثر ایوب آقاخانی که نگاه به واقعه‌ای مستند در تاریخ ایران دارد‌، داستان سه مرزبان در منطقه مرزی ارس را در شهریور ۱۳۲۰ روایت می‌کند که در برابر لشکر چهل و هشتم شوروی علیرغم فرمان پایتخت می‌ایستند. برزو ارجمند، وحید آقاپور، عرفان ابراهیمی، الهه شه پرست، محسن بهرامی، بهناز بستان دوست و هلن بهرامی در «رگ» نقش آفرینی می‌کنند.

همچنین در جدیدترین نمایش آقاخانی طراح صحنه سینا ییلاق بیگی، طراح لباس ماهرخ سلیمانی پور، طراح چهره پردازی الهام صالحی، طراح گرافیک محمد صادق زرجویان، طراح نور رضا خضرایی، طراح صدا علی مست علی، آهنگساز محمد ملکی، مشاور رسانه‌ای هانیه خاکپور، مدیر تولید ساناز قراملکی و مجری طرح امین آذریان و محمد مهدی مومن زاده هستند.

*رونمایی از پوستر «سه کیلو 250 گرم»

از پوستر نمایش «سه‌کیلو 250 گرم» رونمایی شد. نویسندۀ این اثر، مهدی زندیه است که محسن نجارحسینی کارگردانی و تهیه‌کنندگی آن را برعهده داشته است. در این نمایش محمد نادری، مرتضی حسینی، نسا یوسفی، پانته‌آ مهدی‌نیا، مهتاب وجدانی، امیرحسین آقایی و هادی شیخ الاسلامی به ایفای نقش می‌پردازند.

دیگر عوامل اجرایی عبارت‌اند از: مدیر تولید: آرمان خوزستانی؛ برنامه‌ریز و دستیار کارگردان: شکیلا شرافتمند؛ طراح گرافیک و موشن‌گرافی: سید محمدمهدی موسوی؛ طراح صحنه: علی پوراحمدیان؛ طراح نور: فرشاد نصیری؛ طراح لباس: مهسا جهانی؛ طراح گریم: نیلوفر مرسل‌وند؛ طراح صدا و آهنگساز: اشکان آراد؛ طراح و ساخت تیزر: استودیو خطی (شهرام خطی)؛ تصویربردار: محمد جوادیان؛ مجری گریم: سمیرا ترابی؛ ساخت دکور: محمد سلطانی؛ مدیر صحنه: صالح رجائی؛ دستیاران صحنه: امیرحسین کرمانی، صادق شاه‌مرادی؛ اپراتور نور و صدا: امیرحسین نامور؛ عکاس: سارا ثقفی؛ حامی تبلیغات مجازی: تهران‌تماشا و روابط عمومی: ندا کاوندی.

فروش بلیت اینترنتیِ «سه کیلو 250 گرم» در سایت تیوال، صورت می‌پذیرد. این نمایش، از هفتم تا سی‌ام مهرماه، هرروز جز شنبه‌ها ساعت 19:30 به مدت هفتاد دقیقه در عمارت نمایشی نوفل‌لوشاتو به نشانیِ حافظ، خیابان نوفل‌لوشاتو، بعد از چهارراه رازی، نرسیده به خیابان ولیعصر، کوچۀ زیبا، عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه خواهد بود.

 

*سیروس همتی به «خورشید کاروان» پیوست

نمایش «خورشید کاروان» با تغییراتی در گروه بازیگران، خود را برای اجرا در سالن همایش‌های بین‌المللی برج میلاد آماده می‌کند. این نمایش که توسط مهدی متوسلی و بر اساس نمایشنامه «هیهات» اثر زنده‌یاد ابوباسم حیادار نوشته شده، با کارگردانی محمود فرهنگ تمرین‌های نهایی خود را برای اجرا در سالن همایش‌های بین‌المللی برج میلاد سپری می‌کند.

سیروس همتی بازیگر، کارگردان و نمایشنامه نویس تئاتر در جدیدترین اجرای «خورشید کاروان» به گروه بازیگران این نمایش پیوست. جلیل فرجاد، کرامت رودساز، اسدالله بابایی، مهدی امینی به همراه تعدادی دیگر از هنرمندان و همچنین همسرایان، گروه بازیگران «خورشید کاروان» را تشکیل داده‌اند.

علاقه‌مندان به تماشای نمایش «خورشید کاروان» که از ۱۷ تا ۲۶ مهر اجرا می‌شود، می‌توانند جهت هماهنگی‌های لازم با شماره تلفن‌های ۱۳- ۶۶۴۸۵۳۱۲ متعلق به مؤسسه فرهنگی فدک تماس حاصل کنند.

«خورشید کاروان» اولین بار در سال ۱۳۷۱ و با کارگردانی حسین نورایی در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران روی صحنه رفت و از آن زمان تا کنون بیش از ۱۲۰۰ اجرا در تهران و شهرهای مختلف ایران و همچنین کشورهای هلند، انگلستان و امارات اجرا شده است. «خورشید کاروان» محصول مؤسسه فرهنگی فدک است.

 

*آنا نعمتی تهیه‌کننده تئاتر شد

نمایش «رویاهای دم صبح» به تهیه کنندگی آنا نعمتی از هفتم مهر ماه در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود.

در خلاصه داستان این اثر نمایشی آمده است: مرگ زندگی ما سه زن را به هم گره زده، همه چیز از تصادف اتوبوس دانشگاه علوم و تحقیقات شروع شد. در نمایش «رویاهای دم صبح»به نویسندگی لیلی عاج، بهاره مشیری علاوه بر کارگردانی اثر به عنوان بازیگر در کنار حدیثه سادات حسینی حضور خواهد داشت.

همچنین در این اثر نمایشی، مشاور هنری: حمیدرضا افشار،مشاور کارگردان: لیلی عاج،طراح نور: رضا خضرایی،مدیرتولید: مهرنوش بلمه،دستیار کارگردان و برنامه ریز: ناصر ارباب،مدیرصحنه: فاطمه سادات طباطبایی، زهرا حاجی‌احمدی،منشی صحنه: زینب ایوبی،مدیر روابط عمومی: مریم رودبارانی،طراح بروشور و پوستر: حامد هاشمی،عکاس: میلاد بهشتی،ساخت تیزر: شرکت تبلیغمون به عنوان گروه اجرایی حضور خواهند داشت. پیش فروش بلیت این نمایش هم اکنون در سایت تیوال غاز شده است.

 

*مهراوه شریفی‌نیا به موزیکال مری پاپینز  پیوست

مهراوه شریفی‌نیا در این موزیکال نقش وینفرد بنکس را بازی می‌کند. «مری پاپینز» قصه‌ی ماجراجویی‌ها و داستان‌های هیجان انگیزی است که در خانواده «بنکس» و با حضور پرستاری به نام «مری پاپینز» اتفاق می‌افتد. 

مهراوه شریفی‌نیا فارغ‌التحصیل رشته‌ی موسیقی از دانشگاه هنر تهران است و تجربه‌ بازی در دنیای سینما و تلویزیون را دارد. او تاکنون با نمایش‌های «آن‌ سوی آینه»، «یک زن، یک مرد»، «گرگ و میش» و «ترن» روی صحنه رفته است.

پیش از این تندیس انجمن و جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن  را برای بازی در فیلم «پشت در خبری نیست» از چهارمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران،  تندیس بهترین بازیگر زن درام تلویزیونی را برای  سریال«خداحافظ بچه» در جشن چهاردهم دنیای تصویر، جایزه‌ی بهترین بازیگر نقش اول زن از جشنواره‌ی بریج یونان و جشنواره‌ی شیلی برای فیلم «پرسه در حوالی من» و جایزه‌ی بهترین بازیگر نقش اول زن از جشنواره فیلم دیاموند ایتالیا را برای فیلم کوتاه «پیاده» از آن خود کرده است.

نمایش موزیکال «مری پاپینز» اثر اقتباسی آزاد از مجموعه داستان‌های مری پاپینز نوشته پاملاتراورس با ترجمه احمد کولیوندی ، ترانه‌سرایی و دراماتورژی محمدرضا کوهستانی است.  این نمایش آبان ماه سال جاری به عنوان سومین تجربه گروه تولیدی موزیکال‌های  «الیورتوییست» و «بینوایان» و با کارگردانی احمد سلیمانی در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها:

نظر شما