شناسهٔ خبر: 35555560 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

در سومین روز مهر:

هوای تهران در شرایط سالم

هوای تهران در سوم مهر ۹۸، با شاخص کیفیت ۷۷ در شرایط سالم قرار دارد

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ با حاکمیت جو آرام و نیز افزایش تردد خودروها، شاهد تجمع غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق خواهیم بود.

به‌تدریج با رشد ناپایداری روزانه همراه با کاهش دما نسبت به روز قبل، شرایط تشکیل آلاینده ازن محدود شده و اکثر مناطق نسبت به این آلاینده در شرایط مطلوب به سرخواهند برد.

در ساعات پایانی چهارشنبه نیز با افزایش حجم ترافیک، انتظار می‌رود غلظت ذرات معلق افزایش یابد، هرچند با افزایش تدریجی سرعت باد در برخی ساعات شبانگاهی، پراکندگی آلاینده‌ها از سطح شهر تهران سبب برقراری شرایط مطلوب در بیشتر مناطق خواهد شد.

فردا هم با آغاز تردد خودرو‌ها در نخستین ساعات روز پنجشنبه (۴ مهر)، شرایط آرام جوی همراه با آسمان صاف سبب تجمع آلاینده‌ها خواهد شد و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد پیش بینی می‌شود.

با افزایش دما نسبت به روز چهارشنبه، غلظت آلاینده ازن با اندکی افزایش روبه رو خواهد شد، اما با افزایش سرعت باد، شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم و از غلظت آلاینده‌ها (ازن و ذرات معلق) کاسته خواهد شد.

رفته رفته با وزش باد نسبتاً شدید (بیش از ۸ متربرثانیه)، در برخی مناطق مستعد احتمال گسیل گرد و خاک و غبار محلی وجود خواهد داشت و کیفیت هوا در شرایط نامطلوب به ویژه برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت. در اواخر وقت پنجشنبه با کاهش ناپایداری و وضعیت آرام جوی تجمع ذرات معلق ناشی از تردد خودرو‌ها پیش‌بینی می‌شود.

نظر شما