شناسهٔ خبر: 35542492 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دفاتر خدمات گردشگری درکیش ملزم به نصب نرخنامه و معرفی سامانه مجازی شدند

کیش -ایرنا- دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در جزیره کیش ملزم شدند که سامانه مجازی خود را معرفی و نرخنامه خدمات را در معرض دید قرار دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، مدیر نظارت برخدمات و مراکز گردشگری کیش درجریان بازید سرزده از برخی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری با اعلام این تصمیم گفت: نرخنامه خدمات گردشگری این  با هدف یکسانسازی و ساماندهی این خدمات تدوین و ابلاغ شده و تمامی دفاتر خدمات مسافری و گردشگری این جزیره باید  نرخنامه  مذکور را نصب و در معرض دید قرار دهند.

"علی ابراهیمی معینی" با اشاره به گسترش فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در فضای مجازی در چند ماهه اخیر، اظهار داشت: شیوه نامه چگونگی فعالیت سامانه های بازاریابی و فروش خدمات گردشگری در فضای مجازی نیز تدوین شده و بر اساس آن، تمامی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری مکلفند که سامانه های مجازی فروش خود را به این مدیریت معرفی کنند تا پس از بررسی کارشناسان، گواهی تائید فعالیت برای این سامانه ها صادر شود. 

مدیر نظارت برخدمات و مراکز گردشگری کیش ادامه داد: ۱۳۷ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری فعال در جزیره کیش وجود دارد که معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش و نیز جامعه دفاتر مسافرتی و گردشگری کیش بصورت مستمر بر آنها نظارت و بازرسی می کنند و در این میان تمامی دفاتر موظفند، ماهانه گزارش عملکرد فعالیت خود را جهت ارزیابی به این مدیریت ارائه کنند. 

وی افزود: برخورد جدی با دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری متخلف و نیز خودروهای شخصی مسافربر در دستور کار این مدیریت قرار گرفته است و نظارت بر فعالیت دفاتر بطور مستمر پیگیری خواهد شد. 

 مدیر نظارت برخدمات و مراکز گردشگری معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش هچنین از اعمال سیاستهای تشویقی این مدیریت خبر داد و افزود:  بر اساس شاخص های تعیین شده، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری که خدمات خود را بشکل احسن انجام دهند مورد تقدید و تشویق قرار می گیرند. 

جزیره کیش با ۳۵ هزار جعیت به عنوان قطب گردشگری سالانه پذیرای حدود یک میلیون ۸۰۰ هزار گردشگر و مسافر از نقاط مختلف کشور است و ارائه خدمات گردشگری مناسب نقشی مهم در رضایتمندی و جذب گردشگر در این منطه دارد. 

دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی به عنوان واسطه میان عرضه کننده  اصلی خدمات از جمله تورگردان ها یا شرکت های حمل و نقل و هتل ها از یک سو و گردشگران متقاضی سفر از  دیگرسو عمل میکنند.

 توفیق یا عدم توفیق این واسطه ها بر موفقیت یا شکست برنامه های مقاصد گردشگری و عرضه کنندگان خدمات در این بخش تاثیرگذار است. این دفاتر با برقراری ارتباط میان عرضهکننده و متقاضی، در واقع شکل دهنده بازار گردشگری هستند و در مواردی که این بازار پیشتر شکل گرفته است به عنوان عاملی رونق بخش و متحول کننده بازار عمل می کنند.

 دفاتر خدمات گردشگری در جزیره کیش که تعداد آنها به ۱۳۷ دفتر و شرکت می رسد، زیر نظر مدیریت نظارت بر خدمات و مراکز گردشگری معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش و  جامعه دفاتر مسافرتی و گردشگری کیش فعالیت می کنند.

۱۳۳۹

برچسب‌ها:

نظر شما