شناسهٔ خبر: 3549524 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

میزان آلودگی هوا در آبادان و خرمشهر به 12 برابر حد مجاز رسید

آبادان-ایرنا-رییس اداره حفاظت محیط زیست آبادان گفت:میزان آلودگی هوا ناشی از گردو غبار درآبادان وخرمشهر در روز سه شنبه به 12 برابر حد مجاز رسید.

صاحب‌خبر -

'سید احمد موسوی آزاد ' سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، میزان ذرات معلق در هوای این منطقه را معادل یکهزار 873 میلی گرم بر متر مکعب در ساعت 12 صبح عنوان کرد و از شهروندان بویژه سالمندان، کودکان، بیماران قلبی و ریوی خواست، حتی الامکان از منزل خارج نشده و در صورت لزوم از ماسک استاندارد استفاده کنند.

رییس اداره هواشناسی آبادان نیز در گفت و گو با ایرنا از احتمال وقوع تندباد در این شهر خبر داد و گفت:بر اساس پیش بینی ها، سرعت باد شدید 80 تا 120 کیلومتر در ساعت می رسد.

'سعید ابراهیمیان' گفت:ارتفاع موج دریا به 360 سانتی متر رسیده و میزان دید نیز در آبادان به کمتر 100 متر می رسد.

به گزارش ایرنا، دستگاه های اجرایی، مراکز آموزش عالی و مدارس مقاطع مختلف تحصیلی شهرستان آبادان به دلیل گرد و غبار و انتشار بیش از حدمجاز ریزگردها در روز سه شنبه تعطیل شد.

به دلیل وزش باد شدید همراه با گرد و غبار، مدارس مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم این شهرستان در نوبت صبح و عصر تعطیل شد.

مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان دائر است و بر اساس برنامه شیفت خود، به شهروندان ارائه خدمت می کند.

مدیر کل بحران استانداری خوزستان نیز گفت:به دلیل بروز پدیده گرد و خاک که از ابتدای صبح امروز سه شنبه آغاز و در حال شدید شدن است، تمامی ادارات دولتی در 10 شهرستان استان تعطیل شد.

'هاشم بالدی 'سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اضافه کرد:تمامی ادارات دولتی شهرستان های اهواز، هندیجان،ماهشهر، رامشیر، بندر امام خمینی (ره)، کارون،باوی، حمیدیه، هویزه و دشت آزادکان امروز سه شنبه تعطیل است.

7103/6125

نظر شما