شناسهٔ خبر: 35487409 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

امشب؛ برگزاری فینال مبارزات لیگ کاراته/ هفتمین رویارویی پورشیب با آکتاش ترکیه‌ای

ذبیح اله پورشیب نماینده کشورمان در فینال مبارزات وزن ۸۴- کیلوگرم لیگ کاراته وان شیلی به مصاف آکتاش ترکیه‌ای می‌رود.

صاحب‌خبر -

ششمین رویارویی پورشیب با آکتاش ترکیه‌ایبه گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از فدراسیون کاراته امشب فینال مبارزات وزن ۸۴- کیلوگرم لیگ کاراته وان شیلی برگزار می‌شود و ذبیح اله پورشیب نماینده کشورمان که روز شنبه موفق شد با غلبه بر تمامی رقبایش به فینال راه پیدا کند به مصاف آکتاش ترکیه‌ای می‌رود.

این مبارزه در واقع هفتمین دیدار این ۲ کاراته کا طی سال‌های اخیر است. پورشیب و آکتاش پیش از دیدار امشب پنج بار دیگر به مصاف هم رفته اند؛ یک بار در بازی‌های جهانی وروسلا لهستان، بار دوم رقابت کسب مدال برنز لیگ جهانی آلمان ۲۰۱۸، سپس در نیمه نهایی لیگ جهانی دوبی امارات، چهارمین مبارزه در نیمه نهایی لیگ جهانی اتریش و آخرین بار در دیدار رده بندی لیگ جهانی مراکش که ماحصل آن ۲ برد برای کاپیتان و سه برد برای نماینده ترکیه‌ای بوده است.

پورشیب در جایگاه پنجم رنکینگ المپیکی قرار دارد

بیشتر بخوانید: تقویم سال ۲۰۱۹ فدراسیون جهانی کاراته اعلام شد

کاپیتان پورشیب در حالی به مصاف آکتاش می‌رود که ۲ هفته پیش در کاراته وان ژاپن موفق به کسب مدال نقره شد و در رقابت‌های قهرمانی آسیا مدال طلا را بر گردن آویخت. او ۲ مدال برنز لیگ‌های جهانی اتریش و امارات و نیز ۲ برنز رقابت‌های قهرمانی جهان را در کارنامه اش دارد.

پورشیب تاکنون و پیش از اعلام تازه‌ترین رنکینگ فدراسیون جهانی در جایگاه پنجم رنکینگ المپیکی قرار دارد و این بار برای برد با عزمی راسخ به مصاف حریف قدرتمند ترکیه‌ای می‌رود تا با شکست وی نشان طلا را تصاحب کند.

رقیب ترکیه‌ای نفر اول رنکینگ المپیکی فدراسیون جهانی است و در سال ۲۰۱۹ طلای قهرمانی اروپا، سه طلا، یک نقره و یک برنز کاراته وان‌ها را در اختیار دارد. ضمن اینکه برنز قهرمانی بزرگسالان ۲۰۱۸ و طلای امید‌های جهان ۲۰۱۵ را در کارنامه این کاراته کا ترک دیده می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما