شناسهٔ خبر: 35472361 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در راستای افزایش همکاری‌های علمی پژوهشی؛

تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه سمنان و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام امضا شد

تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه سمنان، مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در راستای گسترش همکاری‌های مشترک علمی، پژوهشی و فناوری به امضا رسید.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه سمنان، مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در راستای گسترش همکاری‌های مشترک علمی، پژوهشی و فناوری به امضاء رسید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بر اساس این تفاهم‌نامه دو طرف درزمینهٔ نمایه‌سازی اطلاعات و آمار تولیدات پژوهشگران دانشگاه در پایگاه‌های مرکز منطقه‌ای و ISC، تبیین و تحقق شاخص‌های رتبه‌بندی دانشگاه و تعیین جایگاه دانشگاه در بین دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی، معرفی و ورود دانشگاه به نظام‌های بین‌المللی رتبه‌بندی، چاپ و انتشار نشریات معتبر علمی دانشگاه و درونداد و پردازش این مجلات در (ISC) و ایران ژورنال (نظام نمایه‌سازی مرکز منطقه‌ای) باهم همکاری می‌کنند.

همچنین اجرای فعالیت‌های پژوهشی در قالب طرح‌های تحقیقاتی مشترک، چاپ و انتشار کتاب‌های علمی دانشگاه و کتاب‌های همسو با اهداف سازمانی مرکز منطقه‌ای و ISC، برگزاری همایش‌ها، کارگاه‌ها، دوره‌های دانش‌افزایی و سمینار‌های ملی و بین‌المللی به‌صورت مشترک، استفاده از توانمندی اعضای هیئت‌علمی برای همکاری‌های علمی و بین‌المللی در راستای تعامل با دانشگاه‌های کشور‌های جهان اسلام، تهیه مجلات و منابع علمی موردنیاز و برگزاری دوره‌های فرصت مطالعاتی از دیگر موارد همکاری دو طرف است.

در نشست امضای این تفاهم نامه که در شیراز برگزار شد، مسعود نصیری رئیس دانشگاه سمنان ضمن ابراز خرسندی از فعالیت‌های صورت گرفته توسط رایسست و ISC و موفقیت‌های این دو سازمان، اظهار کرد: نقش رایسست در تأمین اطلاعات منابع علمی و نیز جایگاه ISC در رصد تولید علم و نیز مبحث رتبه‌بندی نشریات، محققان و دانشگاه‌ها برای ما بسیار ارزشمند است و خدمات مشاوره‌ای این مجموعه به ارتقاء جایگاه دانشگاه‌های کشور در سطح بین‌المللی کمک خواهد کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که با سازمان‌دهی و تمرکز بخشی به رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشور و محول نمودن این مهم به ISC، دانشگاه‌ها و مؤسسات علمی کشور هرچه بهتر ارزیابی‌شده و عملکرد آن‌ها بهبود خواهد یافت.

نصیری در ادامه ابراز علاقه کرد در سایر حوزه‌ها نظیر انجام پروژه‌های تحقیقاتی، همکاری‌های بین‌المللی، برگزاری همایش‌ها، کارگاه‌ها و نشست‌های علمی ملی و بین‌المللی و نیز چاپ نشریه و کتاب و موضوعات موردعلاقه دیگر تعاملات گسترده‌ای با رایسست و ISC شکل گیرد.

در ادامه محمدجواد دهقانی، رئیس مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری و سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) به معرفی خدمات، زیرساخت‌ها، فعالیت‌ها و دستاورد‌های مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در عرصه‌های ملی و بین‌المللی پرداخت.

اماده//// تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه سمنان و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام امضا شد
وی با برشمردن اهداف و مأموریت‌های کلان دو سازمان، بر اهمیت تبدیل مرکز منطقه‌ای به پایگاه تأمین منابع اطلاعاتی موردنیاز کشور به‌منظور نظام‌مند کردن هزینه‌های کشور در رابطه با تأمین و خرید پایگاه‌های اطلاعاتی بین‌المللی تأکید کرد و آن را یکی از اهداف مهم این مرکز دانست.

دهقانی، درزمینه همکاری با دانشگاه سمنان در حوزه‌های مختلف ازجمله برگزاری کارگاه‌های آموزشی علم‌سنجی برای واحد‌های آن دانشگاه، همکاری در جهت معرفی و ورود دانشگاه در نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی، نمایه‌سازی مجلات منتشره توسط واحد‌های دانشگاه سمنان در فهرست نشریات ISC اعلام آمادگی کرد.


نظر شما